HFBoards

HFBoards (http://hfboards.hockeysfuture.com/index.php)
-   Sweden (http://hfboards.hockeysfuture.com/forumdisplay.php?f=56)
-   -   Kristoffersson going back to Sweden (http://hfboards.hockeysfuture.com/showthread.php?t=15505)

Dr GLU 09-29-2003 08:22 PM

Kristoffersson going back to Sweden

The Stars are letting him go back across the ocean. They're retaining his rights however. Any idea if any team will snap him up once he recovers from his preseason concussion?

Riddarn 09-29-2003 08:54 PM

I'd be surprised if there isn't any team interested in him. Got any link to this?

Chevy Cheveldae 09-30-2003 01:06 AM

http://sports.espn.go.com/nhl/news/story?id=1626176

a yet-to-be-specified team in the Swedish Elite League

so who's the early contenders .... Djurgården,HV71 (he played for both clubs) ... and why not MoDo

Salming 09-30-2003 01:54 AM

I hope DIF gets him. His stone hands can crush people like Pelle Prestberg.

An Ape called Yoko 09-30-2003 02:51 AM

Quote:

Originally Posted by Salming
I hope DIF gets him. His stone hands can crush people like Pelle Prestberg.

I have actually played on the same line as Kristoffersson a couple of games. Now everyone goes "OOOOHHHHH"...

Djurgården feels like the obvious choice. He fits a torpedo to perfection. He is sooo tough, it hurts, im hoping he has calmed down a bit though, taking too many penalties in his past, and he has had some major injuries during the years which has slowed his development. He is really underrated.

Riddarn 09-30-2003 06:26 AM

I think he would be a good fit for Timrå too.

Chevy Cheveldae 09-30-2003 06:45 AM

[QUOTE=rivercanyon]I have actually played on the same line as Kristoffersson a couple of games. Now everyone goes "OOOOHHHHH"...
QUOTE]

I'm from the same city as him.....oooohhhh

Tampa GM 09-30-2003 11:41 AM

Quote:

Originally Posted by Sweden
http://sports.espn.go.com/nhl/news/story?id=1626176

a yet-to-be-specified team in the Swedish Elite League

so who's the early contenders .... Djurgården,HV71 (he played for both clubs) ... and why not MoDo

I doubt that MODO would be intrested. I believe MODO are saving the money to be able to sign Hans Jonsson in the near future.

Salming 09-30-2003 12:21 PM

I'll bet that if he goes to any SEL team, it's DIF. They must be desperate to do something...

Chevy Cheveldae 10-01-2003 12:21 AM

ishockey: DALLAS, TT

Ishockeyspelaren Marcus Kristoffersson är på väg hem till Sverige. NHL-klubben Dallas Stars har meddelat att
Kristoffersson kommer att skickas till Sverige för spel i
elitserien. Vilken klubb den svenske forwarden ska spela med är ännu inte klart.
Det blir dock inte Kristofferssons senaste svenska klubb, Djurgården:
- Vi har en full trupp och inget ekonomiskt utrymme för en sådan affär, säger Djurgårdens klubbdirektör Tommy Engström till TT.
Kristoffersson vann SM-guld med Djurgården 2001. Han har också representerat HV 71, men 24-åringen är född
i Östersund.

this was copied from www.op.se - as i couldn't link it
TT reports this, so it's no local news

Salming 10-01-2003 03:22 AM

I'm a lethal combination of knowledge and timing...

Kronblom 10-01-2003 10:50 AM

Rumours are that he was in Scaniarinken yesterday watching the game between Södertälje and Brynäs. :dunno:

Salming 10-01-2003 02:28 PM

That was quick.

Chevy Cheveldae 10-02-2003 03:35 AM

Södertälje nästa för Marcus Kristoffersson?

ÖSTERSUND, ÖP
Brunflosonen Marcus Kristoffersson är snart tillbaka i elitserien. Det mesta lutar åt spel i Södertälje. - Jag har inga kommentarer, säger Södertäljes sportchef Mats Hallin.

Marcus Kristoffersson har kämpat i två år för att ta en plats i NHL-laget Dallas Star. Han har dock förpassats till farmarlaget Utah Grizzles.
Under årets träningsläger fick han återigen besked att det skulle bli farmarlaget. Men då tackade Marcus för sig.
- Jag hade ingen lust att åka dit igen. Det är visserligen bra klass på den ligan, men jag har ju varit i USA för att få spela i NHL, säger Kristoffersson som prickade in 10 mål för sitt Utah förra säsongen.

En stor anledning till att han fick beskedet om att flyttas till farmarlaget var att han fick spelförbud under träningslägret.
- Ja, i en internmatch under träningscampen åkte jag på en hård tackling och flög med huvudet före in i sargen. Jag fick hjärnskakning och kommer inte ihåg så mycket av händelsen. Jag fick i alla fall spelförbud i en och en halv vecka, berättar Kristoffersson.
Nu har han dock tillfrisknat och är snart tillbaka på allvar.
- Ja, jag fick väl inga men av olyckan. Jag har ju aldrig varit riktigt hundra där uppe, säger Marcus och skrattar.

Marcus Kristoffersson kom hem till Brunflo under tisdagen och inom kort väntas han få klart med en ny klubb i elitserien.
Djurgården, där han spelade senast, är inte aktuellt. Det lutar i stället år Södertälje.
- Södertälje har visat mest intresse och det är ju aldrig fel med Stockholm. Men jag skulle gärna också spela i ett lag där det är nära att ta sig hem ifrån, menar Kristoffersson.
Timrå har varit ett av de intresserade lagen, men ser ut att backa ur.
- Ja, han är inte intressant för oss just nu, säger Timrås sportchef Kent Norberg

from www.op.se my localtown newspaper

All times are GMT -5. The time now is 04:23 AM.

vBulletin Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd.
HFBoards.com, A property of CraveOnline, a division of AtomicOnline LLC ©2009 CraveOnline Media, LLC. All Rights Reserved.