Thread: Örebro HK
View Single Post
Old
12-11-2007, 11:25 AM
Ribban
Registered User

Ribban's Avatar

Country: Sweden
vCash: 500
Quote:
Originally Posted by zecke26 View Post
riku rahikainen's stint with ÖHK is over:

Det blev inte mer än fem matcher för Riku Rahikainen. Örebro Hockey tog idag beslutet att skicka hem den finske forwarden. Därmed fortsätter jakten på en ny forward.

- Riku har inte lyckats med den sportsliga biten, säger Örebros tränare Hasse Hansson. Jag vill framhålla att det är en toppenkille privat och han har varit träningsvillig. Men det lyckades inte hos oss. Jag önskar honom lycka till.

farewell riku, we hardly knew you.
In NA today they wrote:

Finske Rahikainen skickas hem från Örebro Hockey
SPORT/ISHOCKEY/ÖREBRO Publicerad: 2007-12-11 06:00

Fem matcher – fler blev det inte för finländaren Riku Rahikainen i Örebro Hockey.
I går skickades han hem.
– Han räckte inte till helt enkelt, säger tränaren Hasse Hansson.

Riku Rahikainen.
ARKIVBILD:ROBERT JOHANSSON
Riku Rahikainen, med meriter från högsta ligan i Finland, kom till Örebro den 27 november. Ambitionen var att stanna hela säsongen och hjälpa Örebro Hockey till allsvenskan.
Två veckor senare satt 26-åringen på planet hem till familjen i Vantaa utanför Helsingfors.
– Riku är en jättebra kille, träningsvillig, men han lyckades inte sportsligt. Det är lättare att säga upp ett rövhål än en bra kille, säger Hasse Hansson som lider med finländaren.
– Samtidigt måste den sportsliga delen överväga. Och det var mitt beslut i slutändan.
Finländaren spelade fem matcher och svarade bland annat för två målgivande passningar i sin debutmatch borta mot Ulricehamn. Men så värst mycket mer lyckades han inte prestera.
– Det blir så ibland. Kanske var det så att Riku var mer anpassad för finsk ishockey, med mindre rinkar och kortare spelvägar, funderar Hasse Hansson.
Örebro Hockey letar nu en ny forward för att fylla ut truppen.

Ribban is offline   Reply With Quote