View Single Post
Old
01-27-2005, 09:34 AM
quebec2
Registered User

Country: Brazil
vCash: 500
Send a message via MSN to quebec2
Can i have (at least) a short translation of this:

"Kulon" tar över efter "Benga"

KARLSTAD
Bo "Kulon" Lennartsson tar över som coach efter Bengt-Åke Gustafsson i Färjestad BK.
Tillsammans med Leif Strömberg blir det, precis som tidigare, ett delat ledarskap.
"Kulon" tillträder direkt och kommer att coacha laget tillsammans med Strömberg i Kempehallen redan på torsdag.

Nyheten presenterades vid en presskonferens i Löfbergs Lila Arena vid lunchtid på tisdagen.
Samtidigt höll Svenska Ishockeyförbundet presskonferens i Globen där Bengt-Åke Gustafsson presenterades som ny förbundskapten de närmaste två åren.

Klockan tolv på tisdagen presenterade Färjestad BK sitt nya upplägg när nu Bengt-Åke Gustafsson samtidigt i Stockholm presenterades som Tre Kronors nya förbundskapten.
- Detta har varit en jättefråga för förbundet att hitta en person efter den profil man har utarbetat och just nu presenteras Bengt-Åke som förbundskapten för landslaget, förklarade Färjestads sportchef Håkan Loob på tisdagen.
Och FBK valde att inte sätta några käppar i hjulet för förbundets önskemål.
- Det är med Färjestads goda minne som vi gör det här bytet. Och det är inte, som det stått i några tidningar, så att ”Benga” får kicken utan jag vill verkligen poängtera att det är i största samförstånd som vi kommit överens om den här lösningen, sa Loob fortsättningsvis.

I jobbet mellan coacherna Strömberg och Lennartsson kommer vi inte att se några revolutionerande förändringar.
- Vi kommer att prata ihop oss men det blir två tränare precis som förut. Det hade varit svårt att ta in någon utifrån, både ”Kulon” och ”Leffe” kan språket och jargongen och känner varandra sedan långt tillbaka så den här övergången blir smidig, sa sportchefen Håkan Loob.
Segermatchen mot Malmö blev alltså Bengt-Åke Gustafssons sista som tränare i Färjestad BK.
- Det var vemodigt igår. När vi tog varandra i hand efter matchen kom det nästan en tår men jag måste säga att samarbetet mellan mig och Benga har varit väldigt prestigelöst, kommenterade Leif Strömberg tiden med nya förbundskaptenen Gustafsson.

Nu blir det alltså ”Kulon” och ”Leffe” i båset. Och det redan på torsdag mot Modo.
- Det kommer inte att bli några dramatiska förändringar utan jag ska fortsätta det jobb som är påbörjat och förhoppningsvis ta oss till vår femte raka final, kommenterade Bo Lennartsson den nya arbetsuppgiften.

Spelarna i laget informerades en timme före presskonferensen men det blev en mjukstart på det nygamla jobbet för Lennartsson.
- Det är ingen isträning idag utan killarna har fått ledigt men imorgon är jag med på isen, sa ”Kulon” som nu alltså tar en kort promenad från kanslibyggnaden i Färjestad Herrgård till Löfbergs Lila Arena.
- Det ska bli väldigt skoj att stå i båset igen, även om det nu blev snabbare än jag räknat med. Men det finns ett ständigt sug hos mig att coacha och jag gillar att jobba med människor och att få en grupp att fungera, avslutade Lennartsson.

thanks in advance!!

quebec2 is offline   Reply With Quote