View Single Post
Old
02-25-2005, 09:21 PM
Brankogurl
Registered User

Country: United States
vCash: 500
Send a message via MSN to Brankogurl Send a message via Yahoo to Brankogurl
Interview translation [whole interview please]

If anyone can please translate this for me, I would really appreciate it. A friend of mine sent this to me wanting to know what it says, and he thinks its an interview with Branko Radivojevic.

Victoria

Han är spelaren som frikostigt skämmer bort sina lagkamrater med att servera smörpass till höger och vänster på silverbricka, men kryddar gärna tillvaron med ett och annat eget mål också.
Två har det blivit hittills, och fler ska det bli är det liksom tänkt.

- Men jag behöver lite mer tid, och lämpligast är väl att vi klarar slutspelsplatsen, ler Branko Radivojevic som känner stor tacksamhet över att ha fått chansen att spela med Luleå Hockey.
- Kanske den bästa ligan i världen numera, säger han.
Och det borde han nog ha ett gott hum om, eftersom han efter att ha draftats av Colorado 1999 till **** hittade över Atlanten och avverkade två säsonger i Phoenix Coyotes (2001-03) och gärna därför jämför klimatskillnaderna med Luleå.
- Snö har jag vant mig vid hemma i Slovakien, så det är i sig inget nytt. Men Phoenix är omgiven av öken och det är sommar i princip året om.

I fjol ungefär vid den här tiden tradades han av Philadelphia Flyers tillsammans med två andra spelare i utbyte mot Mike Comrie och innan NHL-konflikten startade hann det bli sammanlagt 174 matcher i den nordamerikanska proffsligan. Till meriterna kan också läggas till två World Cup-turneringar med hemlandet Slovakiens landslag.
När Luleå kontaktade honom spelade han med HC Vsetin i tjeckiska ligan, men det blev inte så lång betänketid när han upplystes om att gamle kompisen Jaroslav Obsut redan fanns på plats.
- Egentligen har Obsut spelat en mindre roll än vad jag först trodde, hela laget har varit lätt att lära känna och samtliga spelare och ledare har tagit hand om mig på bästa sätt, säger Branko Radivojevic.

Jodå, en spetsspelare med stort spelsinne och en bra splitvision var precis vad Luleå Hockey behövde, och det är ingen tvekan om att resultaten sakta men säkert börjat peka i rätt riktning efter ankomsten. Men det är ingenting som Branko Radivojevic känner sig ensam ansvarig för
.
- Jag har hamnat i ett mycket bra lag, inget snack om den saken. Säsongen kan alltså bli riktigt lång, säger han och ger en antydan om vad han både tror och hoppas på.
- Jag tycker att jag har haft turen att hamna här, och varenda vaken timme på dygnet känns faktiskt riktigt roligt.

Och även om han föredrar sand före snö så är det hockeyn och förhoppningsvis slutspel som lockar mest. Det är bara att kolla in passningsgeniet så förstår nog de flesta att Stefan ”Skuggan” Nilsson har fått en värdig arvtagare.

(luleahockey.se)

Brankogurl is offline   Reply With Quote