View Single Post
Old
03-11-2012, 03:53 AM
Habitant le colon
Registered User

Habitant le colon's Avatar

vCash: 500
Looking to create a French Thread / demande de création d'un sujet Français

Since :
- that the French threads on canadiens.com is Dying.
- Tricolore.ca not having enough members
- Fb isn't a place to speak about hockey without been insulted or worried about real hockey stuff

i'm looking toward to ask a French thread to Moderators

let's rise together as habs fan and give a chance to explore another fan's base.

This can be a thread to Introduce langage teaching from both part.
(i will be honored to learn more about English and be avaible to help English people to learn more about French, for those who are willing to)

We all know the Quebec history and once for all I wish to vanish any language bashing. As the habs both use French and English I do think that HFboards.com can use that to promote fraternity and friendship between both side.

So are you guys with me and willing to Introduce a French Thread ?

Dans un but noble de faire revivre une base de partisan Français je souhaite demander aux modérateurs un sujet Français.

- Le Tricolore.ca n'ayant pas suffisamment de membres.
- La portion française du Canadiens.com mourante
- FB n'étant pas un lieu pour parler de hockey sans insultes ou réel motivation lié au hockey

Ceci pourrait aussi être une introduction a l'apprentissage des 2 langues communes entre les 2 groupes de langues visitant ce site. (J'aimerais améliorer mon Anglais et de ce fait je suis prêt a offrir mon aide pour offrir de l'aide aux anglophone désirant apprendre le Français)

Nous connaissons tous l'Histoire du Québec ... une fois pour toute je désir faire disparaitre la dispute entre les 2 Langues. Comme le tricolore use du Français et de l'Anglais je crois que hfboards.com pourrait d'avantage promouvoir la fraternité et l'amitié entre nos 2 langues.

Alors êtes vous d'accord pour la venue d'un Sujet Français ?

Habitant le colon is offline