HFBoards

Go Back   HFBoards > NHL Eastern Conference > Atlantic Division > Montreal Canadiens
Mobile Hockey's Future Become a Sponsor Site Rules Support Forum vBookie Page 2
Notices

Valentenko interview

Reply

Thread Tools
Old
07-05-2008, 01:18 AM
Slick Nick
Registered User

Slick Nick's Avatar

Country: Russian Federation
vCash: 500
Valentenko interview

Here's an interview of Pavel Valentenko I found today in the Russian press. I've translated it into french, I know it's against HF rules but I think there will be at least one poster here with some time to kill to translate it from french to english... lots of you read french too... anyways here:

Quote:

Je ne suis pas une superstar

- Après le championnat du monde junior, les Canadiens m’ont immédiatement offert un contrat de trois ans. Je n’ai pas hésité une seconde. J’ai toute ma vie rêvé de jouer dans la LNH. L’argent ce n’était pas très important. C’est vrai que je ne parlais pas anglais, et je m’attendais à passer ma première saison dans la AHL. Je ne suis pas une superstar! Mais je dois dire qu’on trouve dans la ligue américaine un excellent niveau de hockey. Petites patinoires, vitesse incroyable, du jeu physique.. c’est mon style. En Russie ce n’est pas le cas.

Comment vous a-t-on accueilli de l’autre côté de l’océan?

- Vraiment bien. Je ne m’y attendais pas. Le camp a commencé le 7 septembre à Montréal. J’ai vraiment été surpris de voir qu’on aimait autant les Russes au Canada. Pas la moindre impression de discrimination ou de rivalité entre les joueurs. Les frères Kostitsyn m’ont beaucoup aidé à m’intégrer. J’ai même pu jouer un match avec le Canadien, contre les Islanders. J’ai tout de suite compris que je n’étais pas prêt physiquement (pour la LNH). Ils patinaient tous comme des déchaînés… je me sentais un peu perdu, comme en plein milieu d’une tornade. Pendant une dizaine de minutes je ne savais pas quoi faire. On peut donc dire que j’ai raté mes débuts. Je me suis ensuite entraîné 4 semaines avec le Canadien, et une semaine avant le début de la saison j’ai été envoyé dans le club ferme : les Bulldogs de Hamilton.

Tes impressions sur le club ferme?

- Hamilton est à 40 minutes en auto de Toronto. Non loin, il y a les chutes Niagara – c’est superbe, quelque chose qu’on doit voir une fois dans sa vie. Du reste, c’est une ville normale d’un demi million d’habitants. À part le hockey, il n’y a pas de tentations. Les Bulldogs étaient les champions en titre de la AHL, tenants de la coupe Calder. L’aréna de 15 000 places est toujours plein à craquer. L’équipe est vraiment amicale! Je croyais qu’on ne voyait ça que dans les films américains. On te donne toujours des conseils, on t’aide, on prend soin de toi. À tous les jours le capitaine me demandait : comment ça va? as-tu des problèmes? je peux t’aider dans quoi que ce soit? Au début je ne comprenais pas, je croyais qu’ils se fouettaient de moi! Puis je me suis habitué. C’est dans leur culture de bien entourer les étrangers et de les aider dans toutes les situations.

Apprenez l’anglais

Qu’est-ce qui était le plus difficile au début?

- La langue, c’est certain. Plus je m’avançais dans mon apprentissage de l’anglais, plus je me sentais confortable au Canada. À la fin de la saison, je me sentais comme chez moi. Je ne voulais même pas partir en vacances. Je conseille à tout les joueurs qui ont l’intention de traverser l’océan de s’acharner à étudier l’anglais. Comme ça ils pourront éviter bien des problèmes.

Et dans la vie de tous les jours?

- Dans la AHL, tout ce qui n’est pas relié au hockey est à tes frais, mais il reste largement assez d’argent pour bien vivre. Au début je louais un appartement avec Sergei Kostitsyn, mais en décembre il a été rappelé à Montréal et je suis resté tout seul. Le matin c’est l’entraînement, après c'est le dîner, et après tu peux passer la journée couché dans le sofa. Je ne sais pas cuisiner, alors je mangeais toujours au resto.

Tu n’es pas mort d’ennui?

- Non. Les jeux vidéos et l’ordinateur m’ont sauvé. Je parlais avec mes amis sur internet. De toute façon avec le calendrier dans la AHL, on ne s’ennuie pas. C’est vrai qu’on a pas fait les séries, mais personnellement j’ai eu d’autres séries éliminatoires, celle de la LNH! Moi et deux autres joueurs, on a été rappelés à Montréal en cas de blessures. Entraiment avec les meilleurs au monde, vie à l’hôtel... et le soir on se remplissait de l’atmosphère du Centre Bell. La première série était contre Boston; 22 000 spectateurs, du hockeyincroyable, un show inoubliable ... je me sentais à Disneyland! Finalement les nôtres ont passé en deuxième ronde, mais après le dernier match les partisans ont commencé une vraie émeute. Toute la nuit, juste à côté de mon hôtel je pouvais voir des autos bruler et entendre les hélicoptères de la police dans le ciel.

Quelle est la différence entre la AHL et la RSL?

- Le calendrier dans AHL est fou. Un match à chaque deux jours, 82 matchs sur sept mois. C’est très dur. Il y a des séquences de 3 matchs en 4 soirs. Sincèrement, la première fois, après le deuxième match je commençais vraiment à me sentir mal. Mais j'ai fini par m'habituer. C’est même bien de jouer tout le temps, on s’entraîne très peu.

Les entraîneurs Canadiens ressemblent-ils aux nôtres?

- C’est le jour et la nuit. Sur la patinoire, ils sont très exigeants, mais en dehors ils sont comme des amis. Ils s’intéressaient toujours à savoir comment allaient mes proches, la vie en Russie, la nourriture, les problèmes, les succès… ils sont très gentils et nous encouragent toujours, et c’est très apprécié.

Comment s'est passée ta saison?

- Pas mal. J'ai beaucoup joué avec les meilleurs joueurs de l'équipe, j'ai reçu le titre de meilleure recrue. J'ai maintenu le meilleur coefficient +/- de l'équipe. Pour les buts, malheureusement, je n'en ai compté qu'un seul... il va falloir que je réajuste mon viseur pour l'an prochain.

En Russie les gens croient que dans la AHL on joue du hockey stupide et peu intéressant...

- C'est vrai en partie, mais en réalité ce n'est pas ça. Il y a ici, dans chaque équipe, un groupe de joueurs très créatifs qui joue avec leur tête et qui aime faire de beaux jeux, et il y a aussi un autre groupe qui joue un style plus hermétique et beaucoup plus physique, ils ferment le jeu.

Et les goons?

- On ne peut rien sans eux. Les spectateurs adorent les batailles. Mais en règle générale ils ne se battent qu'entre eux. C'est vrai qu'il m'est arrivé de laisser tomber les gants une fois ou deux. La première fois c'était pour défendre mon gardien, et la deuxième fois c'était parce qu'un joueur avait frappé un de nos joueurs et il a continué d'être arrogant... alors je l'ai remis à sa place.

Pendant ton année au Canada, tu n'as pas regretté d'être parti de Russie?

- Pas une seule fois. J'ai amélioré plusieurs aspects de mon jeu: mes jambes sont plus rapides, je pense plus vite et je prends de meilleures décisions sur la glace. Je me suis renforcé physiquement, j'ai appris l'anglais et je veux me mettre à l'apprentissage du français. En septembre prochain j'aimerais faire bonne impression au camp des Canadiens et j'espère jouer quelques dizaines de parties dans la LNH cette année. Mon succès ne dépend que de moi. J'ai encore deux ans de contrat devant moi et je suis certain que tout est encore possible pour moi et que tout va bien aller.

Est-ce qu'on t'appelle pour revenir en Russie?

- Oui, et pas seulement mon ancienne équipe (Neftekhimik). Mais j'ai pris la ferme décision que j'allais me rendre jusqu'à la LNH. De tout façon, je sais que j'ai toujours l'option de retourner à la maison plus tard...

Quel conseil donneriez-vous à celui qui voudrait aller jouer en amérique?

- Ca va être très dur moralement, surtout les premiers temps. Mais le plus important, ne pensez pas retourner en Russie, et tout va bien aller. Ah et une dernière chose, regardez partout autour de vous sur la patinoire parce que sinon vous ne sentirez plus vos os.
from: http://www.sovsport.ru/gazeta/article-item/296908

After this interview I understand why Timmins had so much emphasized about his great attitude. A smart kid.

Slick Nick is offline   Reply With Quote
Old
07-05-2008, 01:28 AM
Chris Cutter
Devil's Advocate

Chris Cutter's Avatar

Country: Canada
Nice post.

Chris Cutter is offline   Reply With Quote
Old
07-05-2008, 01:34 AM
tchendoh
Registered User

Send a message via ICQ to tchendoh Send a message via MSN to tchendoh Send a message via Yahoo to tchendoh
Yeah it's great!

tchendoh is offline   Reply With Quote
Old
07-05-2008, 01:37 AM
peperebougon*

Wow.... just wow!!!! What a great attitude!!!!!!

If him and Emelin can be paired together in the future... that would be absolutely awesome.

peperebougon* is offline   Reply With Quote
Old
07-05-2008, 01:44 AM
Rise from the Ashes
@JoelGabbayNHL

Rise from the Ashes's Avatar

Send a message via MSN to Rise from the Ashes
The Canadiens have the best scouting staff in the NHL along with the Detroit Red Wings.

Rise from the Ashes is offline   Reply With Quote
Old
07-05-2008, 02:31 AM
Nakamura
私はクソの葉を憎む

Nakamura's Avatar

Country: Japan
Slick Nick, absolute golden post !

Pavel seems like a very down to earth guy with a nice personality.. can't wait to see him with the big club !

Nakamura is offline   Reply With Quote
Old
07-05-2008, 02:41 AM
Form and Substance
Registered User

Form and Substance's Avatar

Such exemplary attitude. I freaking love this kid.

Form and Substance is offline   Reply With Quote
Old
07-05-2008, 02:46 AM
snap-bar
Registered User

snap-bar's Avatar

can someone just sum it up.. i don't need the whole thing in english, just the gist of it

snap-bar is offline   Reply With Quote
Old
07-05-2008, 04:28 AM
Mustafa*

Country: Martinique
Quote:
Originally Posted by Form and Substance View Post
Such exemplary attitude. I freaking love this kid.
Yeah he seems like a realy nice guy.

Mustafa* is offline   Reply With Quote
Old
07-05-2008, 04:51 AM
Artyukhin*

babblefish(french)

Quote:
Originally Posted by snap-bar View Post
can someone just sum it up.. i don't need the whole thing in english, just the gist of it
I am not a superstar - After the championship of the world junior, the Canadians immediately offered a three year old to me contract. I did not hesitate a second.

I have all my life dreamed to play in the LNH. The money it was not very important. It is true that I did not speak English, and I expected to spend my first season in the AHL. I am not a superstar! But I must say that one finds in the American league an excellent level of hockey. Small skating rinks, incredible speed, of the physical play. it is my style. In Russia it is not the case.

How were you accomodated on the other side of the ocean? -

Really well. I did not expect it. The camp began on September 7 in Montreal. I was really surprised to see that one loved the Russians in Canada as much. Not the least impression of discrimination or competition enters the players. The Kostitsyn brothers helped me much to integrate me. I even could play a match with the Canadian, against Islanders. I immediately understood that I was not ready physically (for the LNH). They patinated all as unchained… I felt a little lost, as right in the middle of a tornado. During ten minutes I could not what make. One can thus say that I missed my beginnings. I then involved myself 4 weeks with the Canadian, and a week before the beginning of the season I was sent in the farm club: Bulldogs of Hamilton.

Your impressions on the farm club? - Hamilton is at 40 minutes in the car of Toronto. Not far, there are the Niagara falls - it is superb, something which one must once see in his life. Remainder, it is a normal city of a half million inhabitants. Separately hockey, it does not have there temptations. Bulldogs were the champions in title of the AHL, holding of the Calder cut. The arena of 15.000 places is always full to crack. The team is really friendly! I believed that one saw that only in American films. One always gives you councils, one helps you, one takes care of you. With every day the captain asked me: how is that? do you have problems? I can help you in anything? At the beginning I did not include/understand, I believed that they whipped ego! Then I was accustomed. It is in their culture well to surround the foreigners and to help them in all the situations. Learn English What was most difficult at the beginning? - The language, it is certain. The more I advanced in my training of English, the more I felt comfortable in Canada. At the end of the season, I felt as at home. I did not want to even leave on holiday. I advise with all the players who intend to cross the ocean to bait itself to study English. As that they will be able to avoid many problems.

And in the life of every day? - In the AHL, all that is not connected to hockey is with your expenses, but it remains largely enough of money for good food. At the beginning I rented an apartment with Sergei Kostitsyn, but in December he was recalled to Montreal and I remained all alone. The morning it is the drive, after c' is the dinner, and after you can spend the day slept in the sofa. I cannot cook, then I always ate with the restaurant. You did not die of trouble? - Not. The video games and the computer saved me. I spoke with my friends on Internet. In any event with the calendar in the AHL, one is not bored. It is true that the series were not made, but personally I had other eliminatory series, that of the LNH! Me and two other players, one was recalled to Montreal in the event of wounds. Entraiment with the best in the world, life with the hotel… and the evening one filled of the atmosphere of the Centre Bell. The first series was against Boston; 22.000 spectators, the hockeyincroyable, an unforgettable show… I felt in Disneyland! Finally ours passed in second round, but after the last match the partisans began a true riot. All the night, just beside my hotel I could see cars burning and hearing the helicopters of the police force in the sky.

Which is the difference between the AHL and the RSL? - The calendar in AHL is insane. A match at each two days, 82 matches over seven months. It is very hard. There are sequences of 3 matches in 4 evenings. Sincerely, the first time, after the second match I really started to feel me badly. But j' finished by m' to accustom. It is even well all the time to play, one is involved very little.

Do the Canadian trainers resemble ours? - It is the day and the night. On the skating rink, they are very demanding, but outwards they are like friends. They were always interested in knowing how my close relations were, the life in Russia, food, the problems, successes… they are very nice and always encourage us, and it is very appreciated.

How s' your season passed? - Not badly. J' played much with the best players of l' equip, j' received the title of better recruit. J' maintained the best coefficient + l' equip. For the goals, unfortunately, I n' in counted qu' only one… it will be necessary that I readjust my sight for l' next year. In Russia people believe that in the AHL one plays of stupid and not very interesting hockey… - C' is true partly, but actually this n' is not that. There is here, in each team, a group of very creative players which plays with their head and which likes to make good games, and there is also another group which plays a more hermetic style and much more physical, they close the play. And let us goons them? - Nothing without them can. The spectators adore the battles. But in general they do not fight qu' between them. C' qu' is true; it m' sometimes happened to drop the gloves once or two. The first time c' was to defend my guard, and the second time c' was parce qu' a player had struck one of our players and it continued d' to be arrogant… then I l' gave to its place.

During your year in Canada, you n' ace not regretted d' to be party of Russia? - Not only once. J' improved several aspects of my play: my legs are faster, I think more quickly and I make better decisions on the ice. I was reinforced physically, j' learned l' English and I want to put myself at l' training of French. Next September j' would like to make good impression with the camp of the Canadians and j' hope to play a few tens of parts in the LNH this year. My success depends only on me. J' am two more years old of contract in front of me and I am certain that all is still possible for me and that all well will go. This is qu' one t' invites to return to Russia? - Yes, and not only my former team (Neftekhimik). But j' made the firm decision that j' were going to return jusqu' to me; with the LNH. In any way, I know that j' always have l' option to turn over to the house later… Which council would you give to that which would like to go to play in America? - Ca will be very hard morally, especially the first times. But most important, do not think of turning over to Russia, and all well will go. Ah and a last thing, look everywhere around you on the skating rink because if not you will not feel any more your bones

Last edited by Artyukhin*: 07-05-2008 at 04:58 AM.
Artyukhin* is offline   Reply With Quote
Old
07-05-2008, 04:59 AM
Artyukhin*

babblefish (russian to english)

OUR [YUNIORY] IN NORTH AMERICA This summer Russian [yuniory], as if after arranging for, at one stroke after glass rod they jerked into North America. Towards the dream. To the encounter with [NKHL]. [Filatov], [Voynov], Varlam, Tikhonov, Makarov - this only most known of them. But there are the ten additional talents, which were left to break through in [NKHL] through the [yuniorskie] leagues. In the past year not many dared to a similar journey. One of them - the 20-year defender of Pavel [Valentenko].

It was usual young fellow from provincial- industrial Nijhnekamsk. Its talent did not strike, but it was revealed under the fixed view. In its 16 years they took in the second command “petroleum chemistry”. It did not drive in heads and it did not return [golevykh] transfers, but in the protection it appeared excellently. Inconspicuous, pale, then reliable and disciplined - so about it spoke. In one of its series matches examined the scout “of Montreal” Nikolai [Vakurov]. According to his recommendation in 2006 “Of [kanadiens]” of [zadraftoval] [Valentenko] in the distant fifth round. In 19 years Pavel, as the majority of the feeding hopes young defenders, played in the fourth five for the native club in the super-league. The play time of crumb, but it is nevertheless better than to sit on the bench. Everything changed, when they invited it into the youth team of Russia. To the then teacher “of [molodezhki]” to Eugene To [popikhinu] lower-Kama “stay-at-home” caught the fancy by outstanding rolling, combatant nature and slaughter flick. So [Valentenko] it went to the world championship to Sweden and won silver, after becoming in this case the main opening of tournament among the defenders.

However, on the return in native “petrochemist” him again waited the fourth five and irregular appearance on ice. It [obozlilsya], after deciding at any cost to leave from Russia. “I - NOT SUPERSTAR” - After world championship “Montreal” immediately proposed to me three year contract, recalls the history of departure [Valentenko]. - It considered not second. Indeed about [NKHL] it dreamed entire life. And money for me meant nothing. I knew, that to me only 20 years and that this chance falls out once in the life. Yes, I did not know English and it was ready for the fact that the first season I will conduct in [AKHL]. I indeed not superstar! But in [AKHL] the also outstanding level of hockey. Small areas, mad speeds, power fight - the same [kayf], adrenaline! To me on the soul rigid hockey, game is the bone into the bone. This is my style. However, in Russia this is not encouraged. -

As you they did meet after the ocean? - It is noticeable. Even it did not expect. On September 7 began collections with “Montreal”. Greatly it astonished, that in Canada so they love Russians. Not the least hint to the discrimination or the antagonism. To be mastered me helped brothers [Kostitsyny]. For “[Kanadiens]” even played one exhibition match against “[Aylenders]”. It left and understood that it was not ready physically. All around rush, they run as brought, and I as if into the funnel of hurricane pleased. It was lost. Ten did not know minutes what to make. So that debut, can be said, it failed. Four weeks it was trained with “Montreal”. But in the week prior to the beginning of championship in [NKHL] me sent into the pharm- club - “Hamilton [Buldogs]”. -

Which by itself is pharm-? - It is territorial Hamilton in 40 minutes of ride from Toronto. Quite near Niagra waterfall - beauty, which it is compulsorily necessary to see once in the life. In other respects - usual [polumillionnyy] city. Besides hockey, no temptations. “Bulldogs” - the acting champions OF [AKHL], the possessors of the goblet of Colder (analog of the Stanley Cup in [NKHL]). Palace to 15 thousand spectators always under the string. Command [ofigenno] friendly! He thought that such only in the American cinema is. Always to you something they prompt, advise, they nurse. Captain each day is interested: how the matters, what problems how to help? I could not understand: they do develop, that whether? Then it became accustomed. In them it is so accepted - to surround foreigners by attention and to help with any situation. YOU " TEACH ENGLISH” -

Which was most complex at first? - Is certain, ignorance of English. The more it moved in its study, the more comfortably it felt itself in Canada. At the end season finally it was mastered. Even into leave to leave it was not desirable. So that all young, who will go to play for the ocean, I advise to without delay teach language. And then many problems it will be possible to avoid. - In the everyday plan as the life of [obustroili]? - In [AKHL] everything, that it is not connected with the hockey, is exclusive for their calculation. But wage nevertheless is sufficient with the interest. Saves subscribed of [bonus]. Thus, apartment we removed to the pair with Sergey [Kostitsyn]. But in December it they " raised” into “Montreal”, and I remained one. In the morning for the training. Then dinner - be dragged along although entire day on the sofa. Since I do not know how to prepare, it walked to reap supper into the restaurant. -

From the boredom they did not die? - No. Video games and computer rescued. On the Internet it always associated with the friends. Yes even the graph of the games of such, what to be bored there is no time. True, we do not burn into the play off. Then personally I fell on another play off - [NKHL]. Me and two additional children they called just in case into “Montreal”. Suddenly who will be traumatized. It was trained with the stars, lived in the hotel, and in the evening was immersed in the atmosphere “Bell center”. “[Kanadiens]” in the first round play off played with “Boston”. 22 thousand spectators, super-hockey on ice, not forgotten by show - I perceived itself with the visitor of Disneyland. As a result they passed our into the second round. But after last game fans arranged present pogrom in the city. Patrol machines next to my hotel directly burnt entire night, and police helicopters flew above the roof. -

What is championship [AKHL]? In what difference from super-leagues? - [AKHL] - this is the rabid graph of games. Matches almost in a day other day. In the league of 29 commands, broken into six battalions. It is necessary to conduct 82 games in seven months. It is very heavy. Somehow it was necessary to play three matches in four days.

Artyukhin* is offline   Reply With Quote
Old
07-05-2008, 05:03 AM
BaseballCoach
Registered User

Quote:
Originally Posted by doug mckenzie View Post
I am not a superstar - After the championship of the world junior, the Canadians immediately offered a three year old to me contract. I did not hesitate a second.

I have all my life dreamed to play in the LNH. The money it was not very important. It is true that I did not speak English, and I expected to spend my first season in the AHL. I am not a superstar! But I must say that one finds in the American league an excellent level of hockey. Small skating rinks, incredible speed, of the physical play. it is my style. In Russia it is not the case.

How were you accomodated on the other side of the ocean? -

Really well. I did not expect it. The camp began on September 7 in Montreal. I was really surprised to see that one loved the Russians in Canada as much. Not the least impression of discrimination or competition enters the players. The Kostitsyn brothers helped me much to integrate me. I even could play a match with the Canadian, against Islanders. I immediately understood that I was not ready physically (for the LNH). They patinated all as unchained… I felt a little lost, as right in the middle of a tornado. During ten minutes I could not what make. One can thus say that I missed my beginnings. I then involved myself 4 weeks with the Canadian, and a week before the beginning of the season I was sent in the farm club: Bulldogs of Hamilton.

Your impressions on the farm club? - Hamilton is at 40 minutes in the car of Toronto. Not far, there are the Niagara falls - it is superb, something which one must once see in his life. Remainder, it is a normal city of a half million inhabitants. Separately hockey, it does not have there temptations. Bulldogs were the champions in title of the AHL, holding of the Calder cut. The arena of 15.000 places is always full to crack. The team is really friendly! I believed that one saw that only in American films. One always gives you councils, one helps you, one takes care of you. With every day the captain asked me: how is that? do you have problems? I can help you in anything? At the beginning I did not include/understand, I believed that they whipped ego! Then I was accustomed. It is in their culture well to surround the foreigners and to help them in all the situations. Learn English What was most difficult at the beginning? - The language, it is certain. The more I advanced in my training of English, the more I felt comfortable in Canada. At the end of the season, I felt as at home. I did not want to even leave on holiday. I advise with all the players who intend to cross the ocean to bait itself to study English. As that they will be able to avoid many problems.

And in the life of every day? - In the AHL, all that is not connected to hockey is with your expenses, but it remains largely enough of money for good food. At the beginning I rented an apartment with Sergei Kostitsyn, but in December he was recalled to Montreal and I remained all alone. The morning it is the drive, after c' is the dinner, and after you can spend the day slept in the sofa. I cannot cook, then I always ate with the restaurant. You did not die of trouble? - Not. The video games and the computer saved me. I spoke with my friends on Internet. In any event with the calendar in the AHL, one is not bored. It is true that the series were not made, but personally I had other eliminatory series, that of the LNH! Me and two other players, one was recalled to Montreal in the event of wounds. Entraiment with the best in the world, life with the hotel… and the evening one filled of the atmosphere of the Centre Bell. The first series was against Boston; 22.000 spectators, the hockeyincroyable, an unforgettable show… I felt in Disneyland! Finally ours passed in second round, but after the last match the partisans began a true riot. All the night, just beside my hotel I could see cars burning and hearing the helicopters of the police force in the sky.

Which is the difference between the AHL and the RSL? - The calendar in AHL is insane. A match at each two days, 82 matches over seven months. It is very hard. There are sequences of 3 matches in 4 evenings. Sincerely, the first time, after the second match I really started to feel me badly. But j' finished by m' to accustom. It is even well all the time to play, one is involved very little.

Do the Canadian trainers resemble ours? - It is the day and the night. On the skating rink, they are very demanding, but outwards they are like friends. They were always interested in knowing how my close relations were, the life in Russia, food, the problems, successes… they are very nice and always encourage us, and it is very appreciated.

How s' your season passed? - Not badly. J' played much with the best players of l' equip, j' received the title of better recruit. J' maintained the best coefficient + l' equip. For the goals, unfortunately, I n' in counted qu' only one… it will be necessary that I readjust my sight for l' next year. In Russia people believe that in the AHL one plays of stupid and not very interesting hockey… - C' is true partly, but actually this n' is not that. There is here, in each team, a group of very creative players which plays with their head and which likes to make good games, and there is also another group which plays a more hermetic style and much more physical, they close the play. And let us goons them? - Nothing without them can. The spectators adore the battles. But in general they do not fight qu' between them. C' qu' is true; it m' sometimes happened to drop the gloves once or two. The first time c' was to defend my guard, and the second time c' was parce qu' a player had struck one of our players and it continued d' to be arrogant… then I l' gave to its place.

During your year in Canada, you n' ace not regretted d' to be party of Russia? - Not only once. J' improved several aspects of my play: my legs are faster, I think more quickly and I make better decisions on the ice. I was reinforced physically, j' learned l' English and I want to put myself at l' training of French. Next September j' would like to make good impression with the camp of the Canadians and j' hope to play a few tens of parts in the LNH this year. My success depends only on me. J' am two more years old of contract in front of me and I am certain that all is still possible for me and that all well will go. This is qu' one t' invites to return to Russia? - Yes, and not only my former team (Neftekhimik). But j' made the firm decision that j' were going to return jusqu' to me; with the LNH. In any way, I know that j' always have l' option to turn over to the house later… Which council would you give to that which would like to go to play in America? - Ca will be very hard morally, especially the first times. But most important, do not think of turning over to Russia, and all well will go. Ah and a last thing, look everywhere around you on the skating rink because if not you will not feel any more your bones
LOL!

"You did not die of trouble?"

"Not."

What other answer could there be? "Yes, I died"?

BaseballCoach is offline   Reply With Quote
Old
07-05-2008, 05:14 AM
Blades 0f Steel
Registered User

Blades 0f Steel's Avatar

Country: Tibet
Quote:
Originally Posted by doug mckenzie View Post
I am not a superstar - After the championship of the world junior, the Canadians immediately offered a three year old to me

Fantastic article, he has an amazingly positive attitude!

Anyway, here's the skinny for people with ADD:

-Valentenko says he doesn't miss Russia. Loves Canada and the North American style of game. He was very surprised to be well received.
-He has only high praise for the Canadiens organization, as well as the Bulldogs and his teammates.
-Sergei and Andrei have really made him feel comfortable
-during preseason he knew he wasn't ready for the speed of the NHL game, it was like being caught in a tornado. His Bulldog teammates have really helped him though, and he's hopeful to see 10 NHL games this coming season.
-He's going to work hard on learning English, and will begin learning French at some point.
-mentions that Hamilton was always full to capacity(?)
-stresses how grueling the 82 game AHL schedule can be
-he's received offers from Russia but his goal is the NHL. He wants to make the most of his remaining contract here.

Last edited by Blades 0f Steel: 07-05-2008 at 05:25 AM.
Blades 0f Steel is offline   Reply With Quote
Old
07-05-2008, 08:32 AM
GoneAway
Guest

Country:
vCash:
Pavel cant cook

Reply With Quote
Old
07-05-2008, 08:37 AM
Qui Gon Dave
Registered User

Qui Gon Dave's Avatar

Country: England
Quote:
Originally Posted by Lord Chezz View Post
Pavel cant cook
Nor can he speak French

Good read, thanks for posting it. Can't wait to see this guy make the team.

Qui Gon Dave is offline   Reply With Quote
Old
07-05-2008, 08:44 AM
didouche
CHANGE is coming!!!!

didouche's Avatar

Quote:
Originally Posted by Qui Gon Dave View Post
Nor can he speak French

Good read, thanks for posting it. Can't wait to see this guy make the team.

I love how he says that the captain (chipchura in this case) would always ask how he was if he had any problems.... Leadership baby!

I love this kid too!

didouche is offline   Reply With Quote
Old
07-05-2008, 08:46 AM
Mue
Registered User

Mue's Avatar

Quote:
Originally Posted by didouche View Post

I love how he says that the captain (chipchura in this case) would always ask how he was if he had any problems.... Leadership baby!

I love this kid too!
I think the captain was Baines.

Mue is offline   Reply With Quote
Old
07-05-2008, 08:52 AM
blasimon
Registered User

blasimon's Avatar

wonderful. Looking forward to seeing him in montreal.

blasimon is offline   Reply With Quote
Old
07-05-2008, 08:56 AM
Ice Poutine
Photoshop Nut

Ice Poutine's Avatar

Country: Martinique
vCash: 1000
This excerpt i like...

Quote:
"C'est vrai qu'il m'est arrivé de laisser tomber les gants une fois ou deux. La première fois c'était pour défendre mon gardien, et la deuxième fois c'était parce qu'un joueur avait frappé un de nos joueurs et il a continué d'être arrogant... alors je l'ai remis à sa place."

"Its true that i had to drop the glove once or twice. The first time it was to defend my goalie and the second time its because an opposing player had hit one of ours and then he continued to be arrogant...so i had to put him in his place"

Ice Poutine is offline   Reply With Quote
Old
07-05-2008, 08:57 AM
LilWinger11

LilWinger11's Avatar

Country: United States
That Babelfish translation makes me really glad I took the time to learn some French.

LilWinger11 is offline   Reply With Quote
Old
07-05-2008, 08:58 AM
Qui Gon Dave
Registered User

Qui Gon Dave's Avatar

Quote:
Originally Posted by didouche View Post

I love this kid too!
Quote:
Originally Posted by Mue View Post
I think the captain was Baines.
Mue is correct, the captain was Baines. That said, if Chipchura had started the season in Hamilton, as Don Lever himself said, Chipchura would then have been named captain.

Hopefully next year Pavel can find his offensive game a little more regularly. If this kid continues developing the way he did last year, he is going to become a very handy all round Dman. He has the potential to handle just about any situation. Hopefully he lives up to that potential. He could end up as a Markov/Hamrlik hybrid (maybe not to their level, but in terms of style of play).

Old
07-05-2008, 09:06 AM
SpreeEndaz
Registered User

SpreeEndaz's Avatar

Couch all afternoon... video games...

SpreeEndaz is offline   Reply With Quote
Old
07-05-2008, 09:12 AM
Qui Gon Dave
Registered User

Qui Gon Dave's Avatar

Quote:
Originally Posted by SpreeEndaz View Post
Couch all afternoon... video games...
Is it still a shakehead worthy thing if he spends those afternoons playing NHL computer games as the Habs, winning countless Stanley Cups? Maybe he just sees it as additional practice for times yet to come?

Old
07-05-2008, 09:15 AM
SpreeEndaz
Registered User

SpreeEndaz's Avatar

Quote:
Is it still a shakehead worthy thing if he spends those afternoons playing NHL computer games as the Habs, winning countless Stanley Cups? Maybe he just sees it as additional practice for times yet to come?
Only if he gets his virtual version to utterly crush Chara and Briere all season long.

SpreeEndaz is offline   Reply With Quote
Old
07-05-2008, 09:18 AM
Blades 0f Steel
Registered User

Blades 0f Steel's Avatar

Country: Tibet
Quote:
That's exactly what he was doing. He created himself, and is implementing new strategies.

Perhaps Valentekno will revolutionize the NHL.

Blades 0f Steel is offline   Reply With Quote
Reply

Forum Jump

Bookmarks

Thread Tools

Posting Rules