HFBoards

Go Back   HFBoards > NHL Eastern Conference > Atlantic Division > Ottawa Senators
Notices

Help With French? Attention Francophones!

Closed Thread

Thread Tools
Old
04-18-2011, 07:45 PM
TheBandWagon
Registered User

TheBandWagon's Avatar

Country: Canada
vCash: 500
Anyone willing to help me with some editing in French? PM me if you're willing to help a guy out..it's about a page long. Would post in here but don't wanna hijack from the OP

TheBandWagon is offline  
Old
04-19-2011, 12:54 AM
DrEasy
Get well soon, BM!

DrEasy's Avatar

vCash: 840
Quote:
Originally Posted by mat_sens View Post
I was a French Teachers assistant so let me put some final touches on what others have started:

Merci d'être présent pour écouter ma présentation aujourd'hui.
J'ai décidé de vous présenter cette carte de la recrue Erik Karlsson, un défenseur des Sénateurs d'Ottawa.
Erik Karlsson est né à Landsbro, en Suède et a été repêché par Ottawa en 2008.

La raison pour laquelle je vous présente cette carte est à cause de la façon dont je l'ai obtenue.
2 années passées, lorsque je travaillait au cinéma, j'ai réalisé qu'un client avait de la difficulté à acheter un billet.

I've got that for the begining, I'll try to continue later
This is the best version so far in my opinion. It has much better turns of phrases. Just some minor fixes to that last sentence:

"Il y a environ deux ans, alors que je travaillais dans un cinéma, je me suis rendu compte qu'un client avait du mal à acheter un billet pour le bon film."

Crowd-sourcing FTW!

DrEasy is offline  
Old
04-19-2011, 01:21 AM
Polakdave
Official Sens' Polak

Polakdave's Avatar

Country: Poland
Send a message via AIM to Polakdave Send a message via MSN to Polakdave Send a message via Yahoo to Polakdave
Dude, no way that a "fundamental french" kid is gonna know the those tenses. My guesses is that he learned passe compose, present, and futur simple (aller + verb).

Kid, if you wanna be fair, take those sentences and dumb them down to a point that you know you could have written them.

Polakdave is offline  
Old
04-19-2011, 01:27 AM
The Waffler
Can wipe my own ass!

The Waffler's Avatar

*********!

calisse.

Edit: lol didn't think French swear words were censored.

The Waffler is offline  
Old
04-19-2011, 01:36 AM
benjiv1
Registered User

benjiv1's Avatar

Quote:
Originally Posted by PolakDave View Post
Dude, no way that a "fundamental french" kid is gonna know the those tenses. My guesses is that he learned passe compose, present, and futur simple (aller + verb).

Kid, if you wanna be fair, take those sentences and dumb them down to a point that you know you could have written them.
I'm not being graded or anything like that. It's simply to familiarize myself with speaking French, pronounciation and vocab. It's more of an exercise than an assignment.

My employer is paying for the classes, my fiance wanted to take them so I said I would do it with her.

benjiv1 is offline  
Old
04-19-2011, 08:07 AM
Xspyrit
Registered User

Xspyrit's Avatar

Country: Italy
Benjiv...

Forget about all the translations that says : "merci d'avoir écouté ma présentation"

Right away, you can't say that. In Qc, ppl say "écouter la télé". lol, it's "regarder la télé...", well unlesss you're blind and you can only listen to it.

Here's my translation. You can trust me for french.

Quote:
Je vous remercie de bien vouloir assister à cette présentation

L'objet que j'ai décidé de vous présenter aujourd'hui est la carte recrue d'un joueur de hockey.

Le joueur sur la carte est Erik Karlsson, qui est actuellement défenseur pour les Sénateurs d'Ottawa. Erik Karlsson est né à Landsbro, en Suède et fut sélectionné par Ottawa au repêchage de la Ligue Nationale de Hockey de 2008

La raison pour laquelle je voulais présenter cette carte réside dans la façon dont je l'ai obtenue... Il y a environ 2 ans, alors que je travaillais au cinéma "xxx", j'ai remarqué qu'un client éprouvait des difficultés avec l'achat de billets d'entrée pour un film. Quand je suis allé m'adresser à ce client, je me suis rendu compte qu'il s'agissait d'Erik Karlsson! Je lui ai demandé s'il avait besoin d'aide et il me répondit : "oui". Alors, je lui ai demandé de venir à l'autre comptoir afin de pouvoir mieux le servir.

Pendant que j'attendais pour l'usage de l'ordinateur de service, j'en ai profité pour le féliciter d'avoir marqué son 1er but dans la Ligue Nationale, ce qu'il avait fait la veille. Nous avons parlé un peu plus longuement pendant que j'essayais de régler son problème de billets, et lorsqu'il fut prêt à partir, il me demanda à quelle heure je finissais de travailler. Je lui répondit que je finissais à 6h00 du soir. Il me dit qu'il avait quelque chose chez lui qu'il tenait à me donner et qu'il viendrait me le laisser avant que je finisse de travailler. Je lui dit que ce n'était pas nécessaire, mais il insista.

Environ 1 heure plus tard, Erik Karlsson revint, afin de me donner deux cartes le représentant et autographiées de sa main. Celle-ci en est une.

Last edited by Xspyrit: 04-19-2011 at 08:14 AM.
Xspyrit is offline  
Closed Thread

Forum Jump

Bookmarks

Thread Tools

Posting Rules