HFBoards

Go Back   HFBoards > NHL Eastern Conference > Atlantic Division > Montreal Canadiens
Mobile Hockey's Future Become a Sponsor Site Rules Support Forum vBookie Page 2
Notices

The french thread for english people

Closed Thread

Thread Tools
Old
09-28-2003, 06:36 AM
8b
Registered User

vCash: 500
The french thread for english people

I tough it could be cool to see you english writers write in french just for fun! There is a lot of french people writing in english on this board so why not look at what you can write in french. Don't be shy, it is just for fun

So tell us about yourselve or about hockey or even about anything that matter to you, in french!

8b is offline  
Old
09-28-2003, 06:59 AM
GB
Registered User

GB's Avatar

Country: United Kingdom
vCash: 370
Send a message via ICQ to GB
I can hardly speak 15-20 phrases of French, let alone write it. I am English though. Overall the standard of English from the French speakers here is brilliant.

Liam

GB is offline  
Old
09-28-2003, 07:03 AM
HamiltonHabs32
Registered User

HamiltonHabs32's Avatar

Country: Canada
bein donc.... jaime les habitants tout mon vie, jaime pas les maple leafs.

HamiltonHabs32 is offline  
Old
09-28-2003, 07:09 AM
_Del_
Registered User

_Del_'s Avatar

vCash: 50
Quote:
Originally Posted by GB Editor
I can hardly speak 15-20 phrases of French, let alone write it. I am English though. Overall the standard of English from the French speakers here is brilliant.

Liam

Je recherche un defenseur defensif.... lol
I was in a Francophone FHL league once... I can understand most of the verbs ,b/c of a background in Spanish and Greek... The rest of what I needed I learned as I went along (joueur, rondell, etc)... but my writing/speaking was (and is) terrible... Fortunately, most people were capable of reading English and we were able to 'practice' with eachother: they in English, myself in French... It's been a couple years and I've forgotten half of what I learned, I'm sure...
I have a great deal of respect for anyone comfortable enough to write in a language that is foreign to them!

_Del_ is offline  
Old
09-28-2003, 07:12 AM
danboulie
Registered User

danboulie's Avatar

Send a message via MSN to danboulie
Je m'appelle Daniel!
J'ai 15 ans, et bientot je vais avoir 16 ans.
J'etais un aimeur de les habitants pur tout ma vie.
Je vais aller au Montreal en Janvier pour rencontrer mon frere et pour regarder une match d'hockey. Ca va etre la match entre Montreal et Toronto! Je pense que je vais aller au Montreal encore en mars pour un semain.
Que-penses-tu?

danboulie is offline  
Old
09-28-2003, 07:47 AM
Corey

Bravo, mes enfants. C'est possible à insérer les accents avec Num Lock. (You can insert the accent marks with Num Lock on by depressing and holding Alt while adding 130,131, etc. on the keypad at the right.) When you release the keys you will see é, â, etc. appear. You'll have to experiment to find the keys you want.

Corey is offline  
Old
09-28-2003, 08:26 AM
montreal
Go Habs Go

montreal's Avatar

Country: Balearic Islands
Je m'appelle Daniel
Je 28 ans, Juin septieme anniversaire

Well I can't write in French, but I do ok reading it. I pratice by reading RDS articles. Haven't tried to write or speak much French yet.

Where's my French tutor julie-anne when I need her? bonjour, bonjour julie-anne tu la-bas (if I said it right )

montreal is offline  
Old
09-28-2003, 09:07 AM
Habeas Corpus
Registered User

Salut,
Je viens du Cape Breton. J'ai 26 ans. J'habite a st. jean au quebec. Je suis administator des service de sante. J'etudias francais depuis le mois de mai. J'aspere que les habitants vont avoir une saison fantastique.

Habeas Corpus is offline  
Old
09-28-2003, 09:12 AM
Maithz
Guest

Country:
vCash:
C'est bien ! La plupart de vous parle bien français

It's good ! The most part of you speak french well

Old
09-28-2003, 09:19 AM
gohabsgo2010
Registered User

Send a message via AIM to gohabsgo2010
Bonjour?

Je m'appelle John. J'habite à Ontario. Je ne comprend pas beaucoup de français. J'adore les Canadiens. Patrick Traverse est très penible. Je ne vais pas au Montreal pour un match du hockey cet année.

Bon? Mauvais?

Merci. Merci.

I tried.

gohabsgo2010 is offline  
Old
09-28-2003, 09:48 AM
CCF
This is the year....

CCF's Avatar

Bonjour mes ami.

Je habite á Saskatchewan. J'etudie le français dans mon école. J'essaye, mais je ne suis pas tres bon quand je dois parler mais je peux écrire.

J'espére les habitants ont le meilleure saison.

CCF is offline  
Old
09-28-2003, 10:13 AM
GB
Registered User

GB's Avatar

Apologies in advance:

Bonjour,
J'mappelle Liam. J'ai 23. Je suis fan de Canadiens depuis 1993. Je suis de Anglaterre.
Adieu,

Liam

(Just a quick question, would it be OK for me to write Salut rather than Bonjour? I'm useless at remembering which is acceptable when)

GB is offline  
Old
09-28-2003, 10:16 AM
theo6060
Registered User

Allo tous mes amis! Il y avait un temps que je parlais tres bien en francais. Ma mere est francophone alors francais etait ma premiere langue. Mais, quand j'ai demenage au Colombie Britanique, j'ai perdu un peu de mon francais. En Colombie, il y a pas beaucoup de francais alors c'etait difficile. Mais, j'aime pense que je puisse encore y parle!! (Je n'ai pas d'accent sur mon ordinateur :mad: )

theo6060 is offline  
Old
09-28-2003, 10:18 AM
didjuicythat
@m_desroches

didjuicythat's Avatar

Quote:
Originally Posted by GB Editor
Apologies in advance:

Bonjour,
J'mappelle Liam. J'ai 23. Je suis fan de Canadiens depuis 1993. Je suis de Anglaterre.
Adieu,

Liam

(Just a quick question, would it be OK for me to write Salut rather than Bonjour? I'm useless at remembering which is acceptable when)
Both ways are just fine. I'd say 'Bonjour' is a more polite way, and 'Salut' is a friendly way.

I gotta say, your french ain't bad at all! Same goes for a couple of others who posted in french previously.

didjuicythat is offline  
Old
09-28-2003, 10:22 AM
mcphee
Registered User

mcphee's Avatar

Salut mes amis, mon nom est Mike et je reste en Ontario-Est avec ma femme, ma fille de 12 ans, mes 2 chiens, 2 chats, 2 lapins, 2 chevres et 2 canards. Ma fille de 21 ans demeure en Montreal. Hmm, j'ai 2 de chaque sauf 1 femme [ je ne suis pas une imbecile]. Tous le monde sont tres chanceux de lire mon francais, parce que mon accent est tres plat. Pour moi, ce n'est pas facile de m'exprimer dans une deuxieme langue et j'ai beaucoup respecte pour les gens ici qui peuvent .

mcphee is offline  
Old
09-28-2003, 10:29 AM
GB
Registered User

GB's Avatar

Quote:
Originally Posted by HiggsFan
Both ways are just fine. I'd say 'Bonjour' is a more polite way, and 'Salut' is a friendly way.

I gotta say, your french ain't bad at all! Same goes for a couple of others who posted in french previously.
Thanks. It's been 9 years since I studied French and I could probably dredge quite a bit more up if I really tried. I am much better at reading French. I quite often mistake genders when I write/speak French, because they don't exist in English.

Liam

GB is offline  
Old
09-28-2003, 10:35 AM
Vicious
Registered User

Vicious's Avatar

Send a message via MSN to Vicious
ooo ooo Let me try...

Bonjour,

Je m'appelle Arijit Nag. Mes parents sont originaire du Bangladesh mais moi j'ai grandit au Canada. Je suis a ma derniere annee de l'ecole secondaire.. Mais avant tout je suis un grand fan du Canadien. Je ne connais pas autant que certains d'entre vous mais j'apprends.

Vicious is offline  
Old
09-28-2003, 11:23 AM
Freaky Habs Fan
Registered User

Freaky Habs Fan's Avatar

Well, most of you can right in french. It's nice!!! I think it's easier to the french people to right in english than the english people to right in french.

Keep going guy's.

Freaky Habs Fan is offline  
Old
09-28-2003, 11:28 AM
evman150*

Salut mes amis!

Je m'appelle Evan. J'ai 17 ans. J'habite à Victoria, en CB. Mon équipe preferée est les Flames de Calgary mais mon équipe deuxieme est les habs. J'ai étudié le français pour cinq ans, mais je ne le parle ou l'ecrire pas bien. Cependant, je peux lire un article de nouvelles en français façilement. A mon avis, les personnes qui peuvent parler deux langues sont incroyable. Pour moi, ce n'est pas façile.

J'éspere que mon français était compréhensible.

evman150* is offline  
Old
09-28-2003, 11:35 AM
Histrion
Registered User

Send a message via MSN to Histrion
Quote:
Originally Posted by evman150
Salut mes amis!

Je m'appelle Evan. J'ai 17 ans. J'habite à Victoria, en CB. Mon équipe preferée est les Flames de Calgary mais mon équipe deuxieme est les habs. J'ai étudié le français pour cinq jours, mais je ne le parle ou l'ecrire pas bien. Cependant, je peux lire un article de nouvelles en français façilement. A mon avis, les personnes qui peuvent parler deux langues sont incroyable. Pour moi, ce n'est pas façile.

If you really studied french for 5 days like you said, then you are really a fast-learner. Your french is very good all around.

Histrion is offline  
Old
09-28-2003, 11:37 AM
CrAzYNiNe
Registered User

CrAzYNiNe's Avatar

Send a message via MSN to CrAzYNiNe
Quote:
Originally Posted by evman150
Salut mes amis!

Je m'appelle Evan. J'ai 17 ans. J'habite à Victoria, en CB. Mon équipe preferée est les Flames de Calgary mais mon équipe deuxieme est les habs. J'ai étudié le français pour cinq jours, mais je ne le parle ou l'ecrire pas bien. Cependant, je peux lire un article de nouvelles en français façilement. A mon avis, les personnes qui peuvent parler deux langues sont incroyable. Pour moi, ce n'est pas façile.

That was like perfect! A couple of gramar mistakes like mon equipe preferee, but who doesn't make those mistake in frecnh?

Salut, mon nom est David. Je suis 17 ans, je serai 18 le 15 octobre. J'habite ici a Montreal, puis je prend des cours a Vanier College. Je suis un anglophone, je parle jamis le francais puisque j'ai pas beaucoup d'amis qui parle francais comme leurs langue marternelle. J'ai fini tous mes cours de francais, je dois jamais prendre une autre cours, mais les cours d'anglais sont aussi pire.

I can't wait for Habs_Fan to come rip my french apart

CrAzYNiNe is offline  
Old
09-28-2003, 11:41 AM
evman150*

Quote:
Originally Posted by awesome`
If you really studied french for 5 days like you said, then you are really a fast-learner. Your french is very good all around.

Whoops.

evman150* is offline  
Old
09-28-2003, 11:43 AM
Belarus Rocket
Registered User

Country: Russian Federation
Send a message via MSN to Belarus Rocket
Juste pour savoir, combien de vous habite au Quebec à l'année longue??

Just to know, how many of you lived In Quebec all the year???

*** For me It's not French who Is Difficult,but English

Belarus Rocket is offline  
Old
09-28-2003, 11:46 AM
CrAzYNiNe
Registered User

CrAzYNiNe's Avatar

Send a message via MSN to CrAzYNiNe
Quote:
Originally Posted by Future=Hossa
Juste pour savoir, combien de vous habite au Quebec à l'année longue??

Just to know, how many of you lived In Quebec all the year???

*** For me It's not French who Is Difficult,but English
Me and I don't plan on ever leaving

CrAzYNiNe is offline  
Old
09-28-2003, 11:51 AM
Belarus Rocket
Registered User

Country: Russian Federation
Send a message via MSN to Belarus Rocket
Quote:
Originally Posted by CrAzY_NiNe