HFBoards

Go Back   HFBoards > NHL Eastern Conference > Atlantic Division > Montreal Canadiens
Notices

“Koivu et son visage de porc frais” – dixit Michel Bergeron

Closed Thread

Thread Tools
Old
10-21-2003, 09:28 AM
HABitude
Registered User

vCash: 500
“Koivu et son visage de porc frais” – dixit Michel Bergeron

Ça fait environ 5 fois que j'entend Michel Bergeron parler de Saku Koivu et son visage de porc frais. Pas à 110% parcequ'il surveille un peu plus ce qu'il dit mais à la radio il se gêne moins.

Premièrement j'ai voulu savoir ce que voulait dire cette expression. Jamais entendu avant. Ça doit venir de son patelin et de sa génération, ma génération dirait plus une “face de frais chié”. À moins qu'il veuille dire qu'il a une face de babounne, de gars rarement souriant.

Et je met ça en parallèle avec les rumeurs que Koivu ne parle qu'à 2 joueurs dans la chambre: Rivet et Souray. Avant c'était Savage, Ruzinsky et Rivet. Pendant toutes ces années il n'a jamais eu de conversation avec plusieurs joueurs, il ne les déteste pas, il fait simplement les ignorer. C'est du moins les rumeurs qu'on entend souvent ici et là.

Bon, là je sens que certains sont sur le point d'exploser. Du calme, prenez une grande inspiration. J'essaie simplement de démêler avec vous la vérité du mensonge, d'essayer de comprendre (comme le dirait Denys Arcand).

Quand ça vient de Bergeron des mots comme ça, est-ce que ça veux dire :
1. Son impression personnelle quand il voit Koivu pas souriant sur la passerelle de presse.
2. Des confidences provenant de joueurs gardant l'anonymat, soit dits personnellement à Bergeron OU à Francois Gagnon (ou un autre) et qui le dit à Bergeron par la suite. Le journaliste attitré pour suivre l'équipe ne dirait jamais ça aux médias sinon plus aucun joueur ne voudra lui parler, mais en le disant à Bergeron il reste sauf avec les joueurs.
3. Bergeron raconte n'importe quoi même si ça vient d'une source pas fiable pour deux sous. Il se fie trop à ses feelings, il restera toujours trop émotif. Il s'invente des histoires dans sa tête. Peut-être qu'il boit trop...

Moi personellement je ne penche sur aucune des version pour l'instant. Je reste perplexe, indécis. J'essaie simplement de démêler le vrai du faux avec ce que j'ai comme info.

HABitude is offline  
Old
10-21-2003, 09:38 AM
Kerberos*

Country: Canada
Send a message via ICQ to   Kerberos* Send a message via MSN to   Kerberos*
Moi non plus je ne connais pas l'expression. Ca doit etre un Bergeronisme. D'apres moi, Michel a juste rien a dire et il invite des raison pour chialer.

Et concernant le fait que Koivu ne parlerait qu'a 2 gars dans la chambre: je les ai aussi entendu mais c'est aussi connu que Koivu est timide et que les vrai leaders dans le vestiaire sont Juneau et Rivet. Koivu est le capitaine parce qu'il est le meilleur joueur des canadiens et qu'il est le leader sur la glace.

Kerberos* is offline  
Old
10-21-2003, 09:45 AM
Gros Bill
Registered User

Gros Bill's Avatar

Country: Rwanda
J'ai une idée : on envoie Bergeron ailleurs et on garde Koivu.

Le problème avec "Bergy", c'est que c'est un frustré et les "rumeurs" l'aident à garder un standing, comme quoi il a encore ses sources, etc. Donc, dit blanc ou dit noir, mais dit quelque chose (n'importe quoi) pour encore être dans les journaux... Après ça, on se demande pourquoi les joueurs ne veulent pas venir à Montréal ...

Sans blague, on envoie Bergeron en Floride pour jouer au golf et on garde Saku à Montréal pour jouer au hockey.

Gros Bill is offline  
Old
10-21-2003, 09:53 AM
Team_Spirit
Tinordi-Subban

Team_Spirit's Avatar

vCash: 700
Quote:
Originally Posted by Gros Bill
J'ai une idée : on envoie Bergeron ailleurs et on garde Koivu.

Le problème avec "Bergy", c'est que c'est un frustré et les "rumeurs" l'aident à garder un standing, comme quoi il a encore ses sources, etc. Donc, dit blanc ou dit noir, mais dit quelque chose (n'importe quoi) pour encore être dans les journaux... Après ça, on se demande pourquoi les joueurs ne veulent pas venir à Montréal ...

Sans blague, on envoie Bergeron en Floride pour jouer au golf et on garde Saku à Montréal pour jouer au hockey.
Je suis d'accord avec toi , si Koivu était comme ca et bien ses co-équipié arreterait de le louangé et n'aurait pas été derriere lui il y a 2 ans ou meme l'an dernier et il n'aurait pas le C sur le chest . Saku est tres impliqué dans la communauté et il a sa propre fondation qui a aamasé pres de 1M pour une machine contre le cancer . En plus Koivu n'a jamais ''blasté'' personne publiquement et il est selon la plupart un gars avec un coeur gors comme un truck . J'espere que personne va parlé de cette histoire ailleur qu'a la Radio d'un poste miteux quebecois ca me fait vraiment de la peine de voir des conerie du genre .

Face de Porc frais ? Il l'apelle VRAIMENT comme ca ? Quel Imbécile ... mon dieu moi qui coryait avoir tout vu apres les propos Anti-Américains et les innocent qui hu l'hyme Américain .

Team_Spirit is offline  
Old
10-21-2003, 10:09 AM
417
Registered User

417's Avatar

Country: Haiti
Michel Bergeron c'est un frustré de la vie, et en ce moment les canadiens vont extrement bien et il n'y a rien de mauvais a dire a leur sujet, alors il veut commencer de la merde, c'est tout!

417 is offline  
Old
10-21-2003, 10:15 AM
Dynasty
Registered User

Quote:
Originally Posted by HABitude
Ça fait environ 5 fois que j'entend Michel Bergeron parler de Saku Koivu et son visage de porc frais. Pas à 110% parcequ'il surveille un peu plus ce qu'il dit mais à la radio il se gêne moins.

Premièrement j'ai voulu savoir ce que voulait dire cette expression. Jamais entendu avant. Ça doit venir de son patelin et de sa génération, ma génération dirait plus une “face de frais chié”. À moins qu'il veuille dire qu'il a une face de babounne, de gars rarement souriant.

Et je met ça en parallèle avec les rumeurs que Koivu ne parle qu'à 2 joueurs dans la chambre: Rivet et Souray. Avant c'était Savage, Ruzinsky et Rivet. Pendant toutes ces années il n'a jamais eu de conversation avec plusieurs joueurs, il ne les déteste pas, il fait simplement les ignorer. C'est du moins les rumeurs qu'on entend souvent ici et là.

Bon, là je sens que certains sont sur le point d'exploser. Du calme, prenez une grande inspiration. J'essaie simplement de démêler avec vous la vérité du mensonge, d'essayer de comprendre (comme le dirait Denys Arcand).

Quand ça vient de Bergeron des mots comme ça, est-ce que ça veux dire :
1. Son impression personnelle quand il voit Koivu pas souriant sur la passerelle de presse.
2. Des confidences provenant de joueurs gardant l'anonymat, soit dits personnellement à Bergeron OU à Francois Gagnon (ou un autre) et qui le dit à Bergeron par la suite. Le journaliste attitré pour suivre l'équipe ne dirait jamais ça aux médias sinon plus aucun joueur ne voudra lui parler, mais en le disant à Bergeron il reste sauf avec les joueurs.
3. Bergeron raconte n'importe quoi même si ça vient d'une source pas fiable pour deux sous. Il se fie trop à ses feelings, il restera toujours trop émotif. Il s'invente des histoires dans sa tête. Peut-être qu'il boit trop...

Moi personellement je ne penche sur aucune des version pour l'instant. Je reste perplexe, indécis. J'essaie simplement de démêler le vrai du faux avec ce que j'ai comme info.

Please excuse my lack of French but could someone please translate?

Dynasty is offline  
Old
10-21-2003, 10:18 AM
Team_Spirit
Tinordi-Subban

Team_Spirit's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dynasty
Please excuse my lack of French but could someone please translate?
It's just pure crap , no need to translate this piece of **** .

Team_Spirit is offline  
Old
10-21-2003, 10:39 AM
HABitude
Registered User

Quote:
Originally Posted by Good, Nice And Warm
...concernant le fait que Koivu ne parlerait qu'a 2 gars dans la chambre: je les ai aussi entendu mais c'est aussi connu que Koivu est timide et que les vrai leaders dans le vestiaire sont Juneau et Rivet.
C'est déjà un début d'explication, Koivu est un gars timide mais déterminé. C'est son type de personnalité, j'étais comme ça plus jeune. Rien de mal là.

HABitude is offline  
Old
10-21-2003, 10:51 AM
HABitude
Registered User

Quote:
Originally Posted by 417 TO MTL
Michel Bergeron c'est un frustré de la vie, et en ce moment les canadiens vont extrement bien et il n'y a rien de mauvais a dire a leur sujet, alors il veut commencer de la merde, c'est tout!
Les médias font du “spin” avec pas grand chose. Sinon presque personne n'achèterait de journaux, nos forets s'en porterait mieux. Bergeron vend de l'antenne radio aux annonceurs. Je précise que c'est pas ces derniers jours que Bergeron a dit cette ...chose. Oui le Canadien va bien mais c'est plus l'an passé que j'ai entendu ça pour la première fois. Je crois l'avoir ré-entendu la semaine passé. Bergeron restera toujours frustré de pas avoir la bague de la Coupe, avec toute l'équipe qu'il avait avec les Stasny, Goulet et Hunter, etc.

C'est drôle que tu parles de frustré de la vie, un ami hier soir me disait exactement la même chose de tous les amateurs du CH qui veulent à tout prix se défaire de Yanik Perreault. Il disait : “cé bin triste, la vie n'a pas du les choyer les pauvres. Perreault est le joueur qui a amassé le plus de buts dans sa carrière parmi les joueurs du Canadiens.”

HABitude is offline  
Old
10-21-2003, 10:54 AM
VAN-HAB
Vancouver Habitant

VAN-HAB's Avatar

Peut-être qu'il boit trop...
I can't beleive he said KOIVU is "Face of Fresh Pork (PIG)"

VAN-HAB is offline  
Old
10-21-2003, 11:08 AM
KillToronto
Guest

Country:
vCash:
What the hell is going on in this thread?!

Is someone talking ***** about Koivu or somethin? I took French in high school and college, I guess I should have paid attention instead of cheating. Anyone care to translate the basic point of all this(even if it is crap)?

Old
10-21-2003, 11:15 AM
HABitude
Registered User

Quote:
Originally Posted by VAN-HAB
Peut-être qu'il boit trop...
I can't beleive he said KOIVU is "Face of Fresh Pork (PIG)"
I have to translate the meaning of “visage de porc frais”, or “face of fresh pork”.
It means an arrogant face, a guy who thinks he's better than the rest of the world, usually a never-smiling face.

But I'm too lazy to translate the whole thread. It's better like that, people will have high blood pressure, this quote from Bergeron is too controversial, strong possibility Bergy says that just to get the attention, the radio ratings is important to the announcers.

HABitude is offline  
Old
10-21-2003, 11:20 AM
VAN-HAB
Vancouver Habitant

VAN-HAB's Avatar

I never liked Bergeron, and I will never like him. He is the French "Don Cherry" with strong, racist comments. This guy never had good words for any Europeans, remember Malackov????

VAN-HAB is offline  
Old
10-21-2003, 11:26 AM
Team_Spirit
Tinordi-Subban

Team_Spirit's Avatar

This thread should be closed now .

Team_Spirit is offline  
Old
10-21-2003, 11:32 AM
Habsolution
Registered User

Quote:
Originally Posted by VAN-HAB
I never liked Bergeron, and I will never like him. He is the French "Don Cherry" with strong, racist comments. This guy never had good words for any Europeans, remember Malackov????
Indeed !

Bergeron went on record on 110% earlier this season to say that Koivu isn't even a good 2nd line center. My jaw dropped ...

He never has good words for our top players like Markov, Bulis and Zednik. But on another hand Perreault, Audette, Brisebois and Ribeiro are the best thing since sliced bread. Notice a trend they are all french Quebecers. I speak french myself and I was born in Lac St-Jean but if I go to the bell centre it's not because of Perreault or Audette. It's because I want to see Markov, Koivu and Theodore. Anyway threads about this stupid moron should be locked.

No offense HABitude but what Bergy says = worst crap !

Koivu was chosen by his peers to captain the team. He is finland national team's captain and he always leave himself on the ice. I don't care if he doesn't throw welcome parties for every rookies or if he isn't talking with EVERYONE. Koivu is not a problem in this team. Guys like Audette are a problem.

Habsolution is offline  
Old
10-21-2003, 11:36 AM
Joe Cole
Registered User

Joe Cole's Avatar

HABitude!!

I watch 100% Monday to Thursday, and I have to say....I do it for the entertainment. Bergy has been away from the game for a long time. His solution for everything is "grit your teeth and play harder." Evolve,my friend. Or retire.

As for Villenueve, he is just a ***** distrurber. He rarely says anything that isn't trying to stir the pot.

The googun (sp?)...can't remember his name, the one that was fired by the CKAC.... you know, dresses better then the others....well he is just bitter. Plus he is more of a socializer then a hockey analyst.

Perron is ...Perron.

The guy I like best is that ex-Alouette...long hair. He has an interesting spin on society. I do not always agree, but...at least he thinks.

The problem with these guys is that they are in love with their celebrity. They forgot to stay close to the GAME. They are like cliched women tat talk about soap operas....

110% is just another sitcom. They rarely have politically correct comments. Besides Juneau...it always seems to be the non-franco that is the cancer....how convienient

Joe Cole is offline  
Old
10-21-2003, 11:41 AM
Nyclaus
Registered User

Nyclaus's Avatar

Quote:
I have to translate the meaning of “visage de porc frais”, or “face of fresh pork”.
It means an arrogant face, a guy who thinks he's better than the rest of the world, usually a never-smiling face.

But I'm too lazy to translate the whole thread. It's better like that, people will have high blood pressure, this quote from Bergeron is too controversial, strong possibility Bergy says that just to get the attention, the radio ratings is important to the announcers.
You probably mean "Pork roast face!" or, can be loosely translated as arrogant **ithead without the 4letterwords. Anyhoo I never listen to Bergeron...he's a loose cannon with no real arguements.

Nyclaus is offline  
Old
10-21-2003, 11:43 AM
BigMac1212
Registered User

Country: United States
If any of you have trouble with the French, use Babelfish.com to help you. Geez, I may only speak English, but, please, stop harassing those who decide to speak French on this board.

BigMac1212 is offline  
Old
10-21-2003, 11:48 AM
mcphee
Registered User

mcphee's Avatar

Quote:
C'est déjà un début d'explication, Koivu est un gars timide mais déterminé. C'est son type de personnalité, j'étais comme ça plus jeune. Rien de mal là.
Est-ce que Les Canadiens ont eu un autre capitaine avec la meme style, qui a porte #16. Timide mais determine ? J'imagine que Koivu n'a pas traite Bergeron avec le respecte, qu'il veut. Bergeron a un "ax to grind".

mcphee is offline  
Old
10-21-2003, 11:50 AM
Joe Cole
Registered User

Joe Cole's Avatar

Quote:
Originally Posted by BigMac1212
If any of you have trouble with the French, use Babelfish.com to help you. Geez, I may only speak English, but, please, stop harassing those who decide to speak French on this board.
Many of us Anglos have a narrow world view.... I exclude myself ofcourse. I married a french woman ! Plus both my parents are from Europe.

Any linguistic bashing is so " 'Tit Vie". Get over it, borders are coming down. Be part of the present, not the past.

Sorry for the preaching.....

Joe Cole is offline  
Old
10-21-2003, 12:03 PM
Guy!
Registered User

Talk about a guy still bitter about being forced out of the game. Watching him is even worse than watching Demers - who seems to continually be auditioning for a spot back in the coaching ranks.

For those who need a quick translation, here it is: Bergeron doesn't like Koivu, calls him arrogant and thinks he's a lousy captain. The rest is superfluous.

Seems to me about ten years ago there was another captain who was called timid and not a good leader and a waste of the 'C'. There were calls from the local media where he played for him to give it up and let someone else take over. They went on to become one of the dominant clubs in the NHL, winning a couple of cups along the way.

Good thing Stevie Y didn't listen, eh?

And as for comments about Sax not even being a second line centre, well that's from someone who wants his name in the press no matter how it gets there. I mean really, even at his worst, Sax is no worse than the 30th best centre in the NHL, and I personally rank him higher than that.

Perhaps we should start a collection box. If anyone has any extra change we can pool it together and get ourselves a nice sum of money.

And buy Bergeron a life.

A concerned fan.

Guy! is offline  
Old
10-21-2003, 12:15 PM
Habsaku
Registered User

Quote:
aamasé pres de 1M pour une machine contre le cancer .
Chuis presque sure que c'est plutot 8M(1M de sa poche).

Michel Bergeron c'est le plus grand idiot que la presse francophone a, pi elle en a des osties de poche comme Blanchard, Tremblay, Raymon et tout ces crétins de marde.

Quand j'entend des commentaires comme: Koivu est un centre numéro. 3 ou Ribeiro est plus rapide que Koivu ou Ribeiro est MEILLEUR que Koivu, j'ai lgout prendre un bonne gagne d'ami pi allez lui casser la fiole.
Jai toujours été pour la liberté de parole mais ce gars la va trop loin, si Koivu s'appellait Jean Desrochers, on entenderait juste parler des ses grandes qualités de leader et de ses feintes magistrales. Franchement, les médias hype Ribeiro plus que Kovalchuck et Heatly mis ensemble a Atlanta, c'est ridicule pour un joueur faible unidimensionnelle qui ne ferait pas plusieurs équipes. Koivu fait ce que Ribeiro fait et plus pi on veut l'échanger sans même savoir c'est quoi qu'on aurait en retour.

Habsaku is offline  
Old
10-21-2003, 12:15 PM
Vlad The Impaler
Registered User

Vlad The Impaler's Avatar

Why are people even losing their time listening to crappy shows?

If you want to learn about the game, watch some hockey. No need to listen to morons disguised as analysts.

Concerning Koivu, Bergeron is on drugs if he really said Koivu is a lousy #2 center. That's far from the truth. Koivu is an excellent player and can be a solid (not dominant) first line center.

However, it is true he isn't the ultimate captain. If he was he would have stopped the Brisebois booing a looooong time ago.

Want the ultimate captain? Bob Gainey was such a guy. He rocked and did absolutely everything a captain is supposed to do. He also made sure he would be present in the community and was bilingual.

Koivu is a courageous player on top of being a great talent. But he is still not the kind of captain he could and should be. Sad but true. He's just a guy who leads on the ice. You also need guys who lead in the locker room, have mediatic presence and integrate seamlessly in their community.

Vlad The Impaler is offline  
Old
10-21-2003, 12:22 PM
VAN-HAB
Vancouver Habitant

VAN-HAB's Avatar

Quote:
Originally Posted by Joe Cole
Many of us Anglos have a narrow world view.... I exclude myself ofcourse. I married a french woman ! Plus both my parents are from Europe.

Any linguistic bashing is so " 'Tit Vie". Get over it, borders are coming down. Be part of the present, not the past.

Sorry for the preaching.....
You are right....borders are coming down!!!

VAN-HAB is offline  
Old
10-21-2003, 12:30 PM
Munchausen
Full Time A-hole

Munchausen's Avatar

Quote:
Originally Posted by Joe Cole
HABitude!!

I watch 100% Monday to Thursday, and I have to say....I do it for the entertainment. Bergy has been away from the game for a long time. His solution for everything is "grit your teeth and play harder." Evolve,my friend. Or retire.

As for Villenueve, he is just a ***** distrurber. He rarely says anything that isn't trying to stir the pot.

The googun (sp?)...can't remember his name, the one that was fired by the CKAC.... you know, dresses better then the others....well he is just bitter. Plus he is more of a socializer then a hockey analyst.

Perron is ...Perron.

The guy I like best is that ex-Alouette...long hair. He has an interesting spin on society. I do not always agree, but...at least he thinks.

The problem with these guys is that they are in love with their celebrity. They forgot to stay close to the GAME. They are like cliched women tat talk about soap operas....

110% is just another sitcom. They rarely have politically correct comments. Besides Juneau...it always seems to be the non-franco that is the cancer....how convienient
110% is a DISGRACE for the word "journalism". It's composed of all the crapiest ***** disturbers they could find that don't think too much before they speak and could not succeed anywhere else. Gagon failed his medical studies, Perron and Bergeron are all has-beens that cannot do anything else but sport shows, Page is nothing but an ignorant classless moron. TQS is literally the Quebecer version of FOX. Blood, Sex and Sports is all they're about. And even those low-level subjects are always approached in the most ignorant/arrogant/vulgar/unprofesionnal maner possible to try and create some controversy.

For the starting subject of this thread, I'll just say that Bergeron is nothing short of an ignorant pathetic racist jackass. The Don Cherry comparison is verry appropriate, except that I can recognize Cherry knows hockey, something that cannot even be said about this little *******. He's always talking ***** about Europeans and he never thinks before speaking. He's a colorful braindead a-hole and everything he says should be ignored.

Anyway almost all the dumbasses on that ridiculous show, including that arrogant/ignorant/girlish giggling Jean Page, have no room left for thoughtful comments considering the egos they carry. They see themselves as the stars of the network. They almost look sad that the Habs are winning cause they cannot talk trash as much as they'd like about them, even if they try to anyway.

Lack of class and credibility all the way, They are the shame of French TV and they should be cleaning toilet seats for the rest of their life for all I care, I don't see how their "qualifications" justify the position they're in right now. Sick TV and inflamatory comments is all you can expect from those losers and that show. Staying away is the best advice you could give to any naive fan out there.

Munchausen is offline  
Closed Thread

Forum Jump

Bookmarks

Thread Tools

Posting Rules