HFBoards

Go Back   HFBoards > NHL Eastern Conference > Atlantic Division > Montreal Canadiens
Mobile Hockey's Future Become a Sponsor Site Rules Support Forum vBookie Page 2
Notices

Laraque est un épais ( must read )

Closed Thread

Thread Tools
Old
01-22-2004, 03:40 PM
Laurentides
Registered User

Country: Lord Howe Island
vCash: 500
Laraque est un épais ( must read )

http://www.rds.ca/hockey/chroniques/...V40103860.html

Si je suis échangé, je vais cesser de me battre

Georges Laraque

Jeudi 22 janvier 2004 - Il y a encore des rumeurs de transactions qui me concernent. Encore une fois, on parle des Sénateurs d'Ottawa qui seraient intéressés à mes services mais moi, je le répète, je ne veux pas quitter les Oilers. Si je suis échangé, mon coeur ne me suivra pas jusque dans une autre ville et je ne serai plus le même joueur. Si ça arrive, je vais me présenter à ma nouvelle équipe mais je ne jetterai pas les gants pour elle.

C'est clair, je ne battrai plus si je suis échangé. Je sais que mes propos vont susciter la controverse mais c'est ce que je pense. Je commence à être tanné de recevoir des appels de mes copains qui m'annoncent que je serai échangé au Canadien ou encore aux Sénateurs ou à un autre club. Je pense que j'ai été échangé au moins cent fois depuis le début de ma carrière et j'en ai plein mon casque. Au nombre de rumeurs que j'entends, je ne serai pas surpris qu'une transaction m'impliquant survienne mais l'équipe qui va venir me chercher risque d'être déçue et elle devra me placer éventuellement au ballottage. Avis donc aux équipes concernées.

Vous allez dire que je radote mais j'aime la ville d'Edmonton. Je suis très impliqué dans la communauté et je ne veux pas quitter la place. Je ne croyais jamais au début de ma carrière que j'allais être en amour comme ça avec cette ville mais maintenant, j'y suis profondément attaché et mon sentiment d'appartenance envers mon équipe est fort, comme vous pouvez le remarquer.

Je ne crois pas qu'une équipe serait intéressée à un joueur qui touche un salaire de 1,5 million annuellement et qui ne serait pas motivé à jouer pour elle. Ce serait cher payer que de donner un joueur de deuxième trio par exemple en retour de mes services.

Mon attitude sera la même et ce, même si je passe à un club qui aspire à la coupe Stanley. J'ai plus de respect pour un joueur qui passe sa carrière avec la même formation qu'un joueur qui change d'équipe dans l'unique but de gagner les grands honneurs. La loyauté est très importante pour moi, même si je sais bien que dans le hockey moderne, c'est le business qui prime.

TRANSLATION: if the Oilers trade me, im not gonna fight for my new team......................................what an as*hole!!!!

Laurentides is offline  
Old
01-22-2004, 03:47 PM
Maithz
Guest

Country:
vCash:
Laraque semble pas comprendre que sa fait parti de la game les transactions ...

Old
01-22-2004, 03:47 PM
Traitor8
Registered User

Traitor8's Avatar

Country: Iraq
WHAT A LOSER!
HE'S A LITTLE SOFTY THAT CAN'T TAKE ANY PRESSURE AND that ifhe leaves edmotnon he might ooooooh poor baby

I always hated Laraque..but I had respect for him ...not there isn't any of both.

Who does he think he is??

Traitor8 is offline  
Old
01-22-2004, 03:49 PM
417
Registered User

417's Avatar

Country: Haiti
I don't agree with what he said, but at the same time, it's kind of smart, if Kevin Lowe was thinkign about trading him, it definately won't happen now, I guess Laraque will get his wish.

417 is online now  
Old
01-22-2004, 03:52 PM
Crusher20
Registered User

Crusher20's Avatar

Country: Ecuador
Send a message via AIM to Crusher20 Send a message via Yahoo to Crusher20
c'Est tu beau de voir des grands homme fort et dure (un ti peu retardé aussi) avoir le coeur aussi sensible.

que c'est cute.

hahaha! va te cacher Laraque ont dirais tu peux pas supporter la pression. haha t'Est boulversé quand tu entend des rumeurs.. maudit épa! lol

Crusher20 is offline  
Old
01-22-2004, 03:54 PM
Crusher20
Registered User

Crusher20's Avatar

Country: Ecuador
Send a message via AIM to Crusher20 Send a message via Yahoo to Crusher20
Quote:
Originally Posted by 417 TO MTL
I don't agree with what he said, but at the same time, it's kind of smart, if Kevin Lowe was thinkign about trading him, it definately won't happen now, I guess Laraque will get his wish.
its not smart he is retarded. do you think Lowe will allow him to say that kind of crap. he could be suspended for saying so. that's not good for the NHL, the NHLPA wouldnt like that, i dont think so at least.

Crusher20 is offline  
Old
01-22-2004, 03:55 PM
Haddock
Registered User

Haddock's Avatar

That's not clever or usefull at all.
If he gets traded he won't retire or stop fighting, that's just bull if you ask me.

He can say whatever he wants now but if he ends up in Philly, Detroit or whaterver he'll still play and he will fight again. Everybody knows that and I'm sure he knows it too. This is just politics and if a deal is made he won't stop collecting hundreds of thousands of dollars PLAYING HOCKEY for a living, he would be insane to do so.

Haddock is offline  
Old
01-22-2004, 03:55 PM
Traitor8
Registered User

Traitor8's Avatar

Country: Iraq
Lots of families out there have their dad or mother working 5 hours a day overtime just to fed their families!
I have to pay just to play a sport, basketball or hockey and this guy gets paid 1.5 M just to fight and he still cries about it?
SHUT UP AND LEAVE THE SPORT *****

Traitor8 is offline  
Old
01-22-2004, 03:58 PM
417
Registered User

417's Avatar

Country: Haiti
Quote:
Originally Posted by Crusher20
its not smart he is retarded. do you think Lowe will allow him to say that kind of crap. he could be suspended for saying so. that's not good for the NHL, the NHLPA wouldnt like that, i dont think so at least.
All i'm saying is, Laraque dosen't want to get traded and he stated if he gets traded he won't fight and the team that picks him up will probably have to put him on waivers, now tell me, if your a GM and you were inquiring about Laraque...would you trade for him now?....didn't think so....so I guess Laraque's plan, although very dumb and selfish, will probably work out

417 is online now  
Old
01-22-2004, 03:59 PM
G Man 77
Registered User

He did the thing last year as the trade deadline approached... he doesn't want to be traded, so he tries to scare potential suitors away by writing whatever.

Last year the rumors were about him coming to Montreal, so he wrote an article saying he wouldn't play here... he stayed in EDM.

This year it's a few teams including Ottawa, so he writes about how he wouldn't fight and hope that'll help him stay in EDM.

The fact is that once during the summer when the trade rumors were no more, he said he would have played for the Habs if he was traded... he just wouldn't have been real thrilled about it.
His stories are BS, just a scare tactic.

I hope a team calls his bluff.

G Man 77 is offline  
Old
01-22-2004, 04:01 PM
Uber Coca
Registered User

Uber Coca's Avatar

Country: Canada
C'est la première fois que je vois un phénomène de ce genre. À première vue, ça semble stupide et lamentable de sa part, voir même pitoyable. Pourtant, il a surement réussit ce qu'il désirait, c'est-à-dire éliminer toutes les possibilités d'échanges. Car je crois que ce n'est pas la première fois qu'il parle de cette façon.
Georges est énormément impliqué dans la ville de Edmonton et il adore y jouer, c'est comprenable qu'il soit si attaché à cette ville. Il est peut-être gros, fort, avec un beau gros salaire, ça n'empêche pas le fait que le gars à le droit d'Avoir des émotions. Il peut semblé "moumoune" quand il annonce à RDS qu'il ne serait pas capable de supporter la pression à Montreal, mais n'empêche que Georges Laraque à une tête comme tout le monde.
Enfin, on peut blâmer Laraque sur la lourdeur de ses propos, on ne peut pas le blâmer pour sa franchise.

-Marc

Uber Coca is offline  
Old
01-22-2004, 04:02 PM
mcphee
Registered User

mcphee's Avatar

Georges can do what he wants, I don't care. Hockey fighting may not be a pleasant way to make a living. I wonder how Georges got this forum to share his views. Oh yeah, hockey and by extension by being tough. Can't have it all ways Georges.

mcphee is offline  
Old
01-22-2004, 04:22 PM
Guy Caballero
Registered User

Guy Caballero's Avatar

What a loser. That's exactly like Hejduk saying, "If I get traded, I won't shoot." Buddy, you don't get 1.5 mil for your talent with the puck. If you couldn't fight you'd be flipping burgers. Don't act as though you are a good player who brings the added value of being a good pugilist.

If he'd said, "If I get traded, I'll retire" that would have been a somewhat more defensible position, sort of like Dumi's situation last year.

Guy Caballero is offline  
Old
01-22-2004, 04:23 PM
L3DZ3P
Registered User

Ouin pis!C est son choix et vous devez le respecter .De toute facon si jamais il est échangé et qu il refuse d accepter son role de bagareur ,et bien il pourra dire adieu a sa carriere dans la lnh.Son role est de défendre ses coéquipiers,alors si il refuse de le faire il sera inutile.Alors respectons son choix de toute facon c est lui le pire car il écourtera sa carriere dans la lnh.

L3DZ3P is offline  
Old
01-22-2004, 04:28 PM
Playr050
Registered User

Send a message via AIM to Playr050
Hasn't he already stopped fighting?

Playr050 is offline  
Old
01-22-2004, 04:29 PM
ChemiseBleuHonnete
Registered User

who cares anyways??? He doesn't fight anymore.

ChemiseBleuHonnete is offline  
Old
01-22-2004, 04:40 PM
Uber Coca
Registered User

Uber Coca's Avatar

Quote:
Originally Posted by ax²+bx+c
who cares anyways??? He doesn't fight anymore.
C'est un point de vue intéressant.

Uber Coca is offline  
Old
01-22-2004, 04:41 PM
Artyukhin*

ok...i had enuff of big george...please george keep yur thoughts to yurself ..thats why we have skulls to keep in our thoughts..man lindros is booed everytime he 's in montreal all because he dis'ed montreal (quebec)..wtf is george doin...he's a home town boy stating that if he was traded to montreal he wouldn't want to be here, and he wouldn't be thrilled to be playin here...so are george larque and lindros any different/..boooooooooo george ..booooooooooooo...stop yur wining man,if yur get traded,i hope yur i wont play for" anyone but the oilers " bit works for ya man...usually when a team is lookin to shop a player it 's for a reason eh...if ya dont want to fight any more, goto europe and pretend yur wayne gretkzy and get 50 goals ...some ppl might get mad at this rant but,george is supplying all the ammo here if ya get my drift.remember nhl players are a comodity yu have a value and are tradable just like cows,but when yu come out with i wont play for anyone but the oilers yur trade value is comparabile to a cow with mad cow diease....this is unfair to the oilers..first comrie now larque...who's next?could yu imagine grektzy sayin i wont score for any team i get traded too?
george i really like yur play and i respected yu as a player..when yu played man yu were the machine brotha,but this crying stuff gotta stop..play better and "know yur role" (as the rock says) and yu would have to worry about being traded....

disclaimer..im in no way associated with the oilers ,nor do i represent any views of gm kevin lowe...lol

Artyukhin* is offline  
Old
01-22-2004, 05:05 PM
Blackshad
Registered User

Blackshad's Avatar

Bah moi jle respecte

Je le respecte beaucoup. Ca prouve qu'il joue au hockey avec son coeur et qu'il est très fier de jour pour les oilers. Je préfaire ca qu'un money player.

Blackshad is offline  
Old
01-22-2004, 05:05 PM
Lok
Registered User

L'argent lui monte à la tête ou quoi????

Si c'était un bon joueur avec du talent genre forsberg ou Lecavalier, là il pourrais faire son difficile ou du moins avoir le pouvoir de boudé. Mais là. c'est un joueur marginal qui va prendre sa retraite très tôt.

Il se sert du médium que lui offre sa collaboration avec DRS pour essayer de manipuler le monde. Ca c'est pas fort. en tout cas on peut maintenant voir sa vrai nature...

Lok is offline  
Old
01-22-2004, 05:21 PM
goalchenyuk
Registered User

goalchenyuk's Avatar

Country: Vatican City State
so, in other words... hes not going to play any different than he is now?

goalchenyuk is offline  
Old
01-22-2004, 06:07 PM
Uber Coca
Registered User

Uber Coca's Avatar

Quote:
Originally Posted by Lok
L'argent lui monte à la tête ou quoi????

Si c'était un bon joueur avec du talent genre forsberg ou Lecavalier, là il pourrais faire son difficile ou du moins avoir le pouvoir de boudé. Mais là. c'est un joueur marginal qui va prendre sa retraite très tôt.

Il se sert du médium que lui offre sa collaboration avec DRS pour essayer de manipuler le monde. Ca c'est pas fort. en tout cas on peut maintenant voir sa vrai nature...
L'argent lui monte à la tête? Je suis prêt à parier qu'il accepterais une diminution de salaire pour rester à Edmonton.

-Marc

Uber Coca is offline  
Old
01-22-2004, 06:16 PM
ChemiseBleuHonnete
Registered User

Quote:
Originally Posted by Ron Hainsey
L'argent lui monte à la tête? Je suis prêt à parier qu'il accepterais une diminution de salaire pour rester à Edmonton.

-Marc
Le fait reste qu'il a négocier durement avec les oilers pour empocher 1.5 mil US.

ChemiseBleuHonnete is offline  
Old
01-22-2004, 06:32 PM
Dutchy
Registered User

Country: Netherlands
Send a message via ICQ to Dutchy
Quote:
Originally Posted by ax²+bx+c
Le fait reste qu'il a négocier durement avec les oilers pour empocher 1.5 mil US.
Ouais, pcq c'est chèrement payer un gars comme Laraque!

Dutchy is online now  
Old
01-22-2004, 06:46 PM
HabsBaby18*

Si Georges dit que ya pas de business et que cest juste Hockey , ben Kevin Lowe va etre tres content de lui donner 300 000 $ a son prochain contrat ... loll , mon oeil , qu'il pense pas business un peu ... cest con la , on sen fout , ctun joueur qui a dimportance , il joue sur un 3e-4e et il a son attention par les partisans du CH seulement... les autres personnes sen foutent carrément de ce gars la ... Quil reste avec les Oilers , on sen fout.

Yé POCHE , il sais juste se battre , ya 5 point en 32 games je crois , voyons donc , il vaut rien ,,, cest p-e le meilluer bagarreur dla ligue , mais a pars ca ya rien a envier et il va finir sa carriere comme un joueur de 3e 4e trio ... ca finit la , yé poche , point

Last edited by HabsBaby18: 01-22-2004 at 06:50 PM.
HabsBaby18* is offline  
Closed Thread

Forum Jump

Bookmarks

Thread Tools

Posting Rules