HFBoards

Go Back   HFBoards > Hockey Talk by Country > Northern Europe
Northern Europe Norway, Denmark, Iceland

[NOR] Då tog eg turen!

Closed Thread

Thread Tools
Old
10-28-2003, 12:50 PM
rangers
Registered User

Country: Norway
vCash: 500
[NOR] Då tog eg turen!

Jaja...på torsdag reiser jeg med første fly fra Stavanger til Amsterdam og deretter med 10:50 flyet fra Amsterdam til JFK i New York. Jeg skal ha meg en langweekend i New York og samtidig se 2 Rangers kamper: Mot Carolina Hurricanes på torsdag og Colorado Avalanche på Søndag... Colorado kampen går forøvrig på Canal +....

Dere får oppføre dere pent mens jeg er borte da! Og alle må heie på Rangers i disse to kampene. Standard om jeg får se 2 shutouts, men allikevel. Rangers i MSG er en stor opplevelse!!

Ha en hyggelig weekend!

rangers is offline  
Old
10-29-2003, 09:40 PM
Haaland
Registered User

Haaland's Avatar

Show Off!!

Haaland is offline  
Old
11-04-2003, 09:30 AM
rangers
Registered User

Kom tilbake fra New York i dag etter en helt utrolig tur. Så 2 utrolige kamper, mot Carolina på torsdag og Colorado søndag. Tok hjem en enkel seier mot Carolina 4-1 etter mål av Dancin Anson Carter, Petr Nedved, Jamie Lundmark og Mark Messier. Carolina`s mål ble satt inn av Vacisek. Dette var også kvelden da Rangers endelig scoret ett PP mål noe publikum i MSG satte stor pris på! Var forresten langt fra fullsatt, kanskje 13 000 tilstede, men stemningen var allikevel utrolig bra.

Etter å ha knust Montreal i Bell Centre med 5-1 på lørdag var alt klart for en ny viktig kamp i MSG på søndag mot et skadeskutt Colorado lag som stilte uten Peter Forsberg og Paul Karyia. Forventningene steg da også betraktelig da det ble annonsert at Leetch var klar til kamp og skulle spille. Mange Colorado fans gjorde stemningen elektrisk i en fullsatt arena og vi fikk da også se en skikkelig "brawl" på tribunen før kampen.

Rangers tok kontroll med en gang pucken ble droppet og Holik scoret etter vel 7 min. Etter dette dabbet kampen litt av helt til Konowalchuk taklet Kovalev bakfra med hodet først inn i vantet og fikk match straff. Nedved ble også skadet og forlot isen for godt. Dunham gjorde et par fantastiske redninger på skudd fra Blake og Sakic mot slutten av perioden noe som gjorde at Rangers kunne gå til garderoben med en 1-0 ledelse. 2 periode startet som den første med Rangers dominans. De blå fikk også utelling ganske tidlig i perioden da Mark Messier scoret på en 3 mot 2 kontring. Ellers inneholdt perioden en skikkelig god gammel fight der LaCotoure ga Hinote rundjuling! 2-0 Rangers etter 2 perioder og publikum gav Rangers stående applaus.

3 perioden startet med et passivt Rangers lag som lå bakpå og forsvarte ledelsen sin. Dette så ut til å fungere fint helt til Kovalev fikk et helt latterlig penalty mot seg og Avs fikk nok et PP. Ufattelig at en så god og rutinert dommer som Frasier kan gå på noe slik. Helt klar diving spørr du meg. Brigley scoret da det gjenstod 2 sekunder av PP og Colorado tok over. Tanguay satte inn utlikningsmålet da det gjenstod 9 minutter og kampen døde henn 2-2 selv om Rucinsky hadde en gyllen mulighet til å avgøre da det gjenstod 2 minutter på en 2 mot 1 kontring. Skuddet strøk kun centimetre utenfor Aebischers høyre kryss.

Som sikkert alle vet scoret Skrastins i OT med et skudd som traff stolpen for deretter å gå i armen til Dunham og så i mål. Alt i alt synes jeg Colorado vant fortjent selv om kampen vippet og kunne gått begge veier. Rangers ble slitne og spilte store deler av kampen uten deres 2 beste centere og en halvskadet Kovalev. Det var også deres 3 kamp på 4 kvelder. Selv om Colorado vant er dette en opplevelse jeg vil ha med meg så lenge jeg lever. Alle hockeyfans burde ta turen over Atlanteren og oppleve laget deres spille. Det er helt utrolig og så fantastisk mye større enn Norsk hockey. Jeg skal ihvertfall over igjen en gang i fremtiden. Det er sikkert!

MSG-Hockey`s different (t)here!

rangers is offline  
Old
11-04-2003, 10:48 AM
ratsgirl
Rookie User

Show Off!! :p

ratsgirl is offline  
Old
11-04-2003, 12:30 PM
rangers
Registered User

Quote:
Originally Posted by ratsgirl
Show Off!! :p
La meg si det slik: Hadde jeg bodd i Albany så hadde jeg vært i New York City minst 41 ganger i løpet av hockeysesongen!

rangers is offline  
Old
11-04-2003, 02:43 PM
ratsgirl
Rookie User

Quote:
Originally Posted by rangers
La meg si det slik: Hadde jeg bodd i Albany så hadde jeg vært i New York City minst 41 ganger i løpet av hockeysesongen!
haha--du ville nok vært som meg--NHL center ice og lite behov for å betale en formue for hockey i MSG

ratsgirl is offline  
Old
11-05-2003, 01:27 AM
rangers
Registered User

Quote:
haha--du ville nok vært som meg--NHL center ice og lite behov for å betale en formue for hockey i MSG
Nope! Center Ice er vel og bra, fantastisk egentlig, men ingenting kan måle seg med hockey live i arenaen. For din skyld håper jeg at du ser så lite Devils som mulig! Spiller River Rats samme typen hockey eller?

rangers is offline  
Old
11-05-2003, 09:46 AM
ratsgirl
Rookie User

Quote:
ingenting kan måle seg med hockey live i arenaen.
True dat. Men det blir ganske dyrt i lengden.

Quote:
Spiller River Rats samme typen hockey eller?
I teorien. Men i virkligheten spiller de stort sett ganske elendig. Har sett 5 kamper hittil år, og de har bare vunnet en. Nesten like deprimerende som å se Rangers over de siste 6 årene :p

ratsgirl is offline  
Old
11-05-2003, 12:06 PM
rangers
Registered User

Quote:
True dat. Men det blir ganske dyrt i lengden.

I teorien. Men i virkligheten spiller de stort sett ganske elendig. Har sett 5 kamper hittil år, og de har bare vunnet en. Nesten like deprimerende som å se Rangers over de siste 6 årene :p
:moon:

Så at Hartford banket Albany for ikke lenge siden! Heia Wolf Pack!

rangers is offline  
Old
11-05-2003, 12:24 PM
ratsgirl
Rookie User

Quote:

Så at Hartford banket Albany for ikke lenge siden! Heia Wolf Pack!
hvis du synest at 1-0=banket, da har du helt rett

ratsgirl is offline  
Old
11-06-2003, 05:47 AM
rangers
Registered User

Quote:
hvis du synest at 1-0=banket, da har du helt rett
1-0 eller 10-0. Samme det! Vi vant!!

Så du kampen?

rangers is offline  
Old
11-06-2003, 06:28 AM
ratsgirl
Rookie User

Quote:
1-0 eller 10-0. Samme det! Vi vant!!

Så du kampen?
yep.

ratsgirl is offline  
Old
11-11-2003, 12:38 PM
rangers
Registered User

Hartford har jo started sesongen kjempebra! Ingen tap i regulation så langt, det ser virkelig bra ut! Chad Wiseman har visst imponert. Har du sett noe av han ratsgirl?

rangers is offline  
Old
11-11-2003, 04:41 PM
ratsgirl
Rookie User

Quote:
Hartford har jo started sesongen kjempebra! Ingen tap i regulation så langt, det ser virkelig bra ut! Chad Wiseman har visst imponert. Har du sett noe av han ratsgirl?
så faktisk wolfpack i hartford mot springfield forrige helg. det var som å se et NHL lag mot et junior lag! wiseman var god, moore var utmerket, men tyutin er den som har imponert meg mest. skremmende å tenke på
hvor mye bedre de kan bli med blackburn i mål.

ratsgirl is offline  
Old
11-11-2003, 11:30 PM
rangers
Registered User

Quote:
så faktisk wolfpack i hartford mot springfield forrige helg. det var som å se et NHL lag mot et junior lag! wiseman var god, moore var utmerket, men tyutin er den som har imponert meg mest. skremmende å tenke på
Høres jo fantastisk ut! Bra å se at det gror godt i Hartford. Forstår bare ikke hvorfor spillere som Wiseman, Murray, Moore (inntil nylig) og Tjutin ikke får sjansen i New York av og til. Vi kunne trengt noe ungdommelig pågangsmot for å sette fart i resten av laget og veteranene. Var Moore bare nede i Hartford en kort tur? Han spilte jo mot Edmonton på mandag. Hørte noe om at han var kun nede en dag eller noe...

Gleder meg til Pittsburgh kampen i dag. På gårdsdagens trening fikk Moore sjansen på vingen sammen med Lundmark og Lindros. Har potensialet til å bli en spennede linje det. Får bare håpe at Sather for en gangs skyld bruker vettet og lar de få istid.

Sather, Poti og Carter :

rangers is offline  
Old
11-22-2003, 04:03 PM
Haaland
Registered User

Haaland's Avatar

Quote:
Carter :
Ikkje så frykteligt lenge siden Anson Carter va helten din Kristian...!

Haaland is offline  
Old
11-23-2003, 05:13 AM
rangers
Registered User

Quote:
Originally Posted by Haaland
Ikkje så frykteligt lenge siden Anson Carter va helten din Kristian...!
Hmm...Ikkje så lenge siden han va helten te alle gode nordmenn. Ein mann som score seiersmålet i overtime mot Sverige i hockey VM finalen e jo på alle måter ein store helt!!!

Carter netta jo i forrige kamp mot Avs og så me får se ka mannen klare i kveld mot Senators i MSG. Anson sin jobb e å scora og klare han det...ja så kan han få bli!

rangers is offline  
Old
11-23-2003, 10:11 AM
John Druce
Flynt Flossy

John Druce's Avatar

Quote:

Hei. Sorry for dalig Norsken min. Sa du Lawrence Nycholate spille dette aare? Vordann var han?

John Druce is offline  
Old
11-23-2003, 11:55 AM
rangers
Registered User

Quote:
Originally Posted by Minnesota Norse Star
Hei. Sorry for dalig Norsken min. Sa du Lawrence Nycholate spille dette aare? Vordann var han?

Har du norsk familie?

rangers is offline  
Old
11-24-2003, 05:53 AM
John Druce
Flynt Flossy

John Druce's Avatar

Quote:

Har du norsk familie?
Ya. Enkelig sa vaar hele familien min foet i Oslo (untatt mei), men flyttet til Canada omtrent 30 aar siden. Du?

John Druce is offline  
Old
11-24-2003, 06:57 AM
rangers
Registered User

Quote:
Ya. Enkelig sa vaar hele familien min foet i Oslo (untatt mei), men flyttet til Canada omtrent 30 aar siden. Du?
Ja, 100% norsk er jeg! Morsomt å se at utvandrede nordmenn fortsatt praktiserer vårt flotte språk i USA...

Nå ratsgirl? Hvordan er Lawrence Nycholat? Tror han kom over for goalien Holmqvist mot slutten av forrige sesong. Stemmer ikke det Minnesota Norse Star? Synes å huske at Holmqvist storspilte for AHL laget til Wild og hentet hjem AHL trofeet (Calder Cup?)

rangers is offline  
Old
11-24-2003, 07:16 AM
ratsgirl
Rookie User

Quote:
hei! kan ikke si at jeg husker at han spilte spesielt bra eller dårlig.

ratsgirl is offline  
Old
11-24-2003, 04:10 PM
John Druce
Flynt Flossy

John Druce's Avatar

Du haar rett, Nycholat for Holmvquist. Jeg spilte med han noen aar siden. Mensker byjente og snakkes som han ville lav NHL nor han var
8 aar gammel. Bare lurte paa vordann han spilte diss dagene.

Bra til og hoere fra Norsk!

John Druce is offline  
Old
11-25-2003, 06:05 AM
rangers
Registered User

Quote:
Du haar rett, Nycholat for Holmvquist. Jeg spilte med han noen aar siden. Mensker byjente og snakkes som han ville lav NHL nor han var
8 aar gammel. Bare lurte paa vordann han spilte diss dagene.

Bra til og hoere fra Norsk!
Kjekt å se at dere holder liv i vårt flotte språk! Keep up the good work!

rangers is offline  
Old
12-02-2003, 12:35 PM
rangers
Registered User

http://sports.espn.go.com/nhl/news/story?id=1676196

-- Chicago Blackhawks forward Eric Daze will undergo back surgery to repair a herniated disc and will be sidelined about 10 weeks.

Daze, who appeared in only three games before the back injury, underwent surgery twice to repair herniated discs during his career.

But Mike Gapski, the team's head trainer, said Tuesday the surgery is not related to previous problems.

"We are optimistic that he will have a full recovery because he's been working so hard and his back is extremely strong," Gapski said in a statement.

Hmmm....Anders, hva skjer? Har du gitt opp?

rangers is offline  
Closed Thread

Forum Jump

Bookmarks

Thread Tools

Posting Rules