HFBoards

Go Back   HFBoards > NHL Eastern Conference > Atlantic Division > Montreal Canadiens
Mobile Hockey's Future Become a Sponsor Site Rules Support Forum vBookie Page 2
Notices

Avtsyn interview (french)

Reply

Thread Tools
Old
07-14-2009, 11:11 PM
Slick Nick
Registered User

Slick Nick's Avatar

Country: Russian Federation
vCash: 500
Avtsyn interview (french)

Here's a translation from a Sov Sport interview. If anyone has some time to kill and wants to translate it into english, feel free...

Quote:
"Ma place sera bientôt ici"

Les camps de développement servent à introduire les jeunes hockeyeurs aux fondements du hockey de la LNH. On perfectionne le coup de patin, le maniement de rondelle, les lancers, en plus des leçons théoriques. Le dernier jour du camp on joue un match simulé. Ca rappelle les camps de vacances d'été.

Par son intensité, le camp de développement est beaucoup plus ardu que le réel camp d'entraînement à l'automne. Les séances commencent à 9 heures le matin et ne finissent que le soir. Comme le disait Souvorov (commandant russe) "difficile à l’entraînement, facile à la guerre". Cette expression, les jeunes canadiens l'ont expérimentés sur eux-mêmes.

(...)

À la séance de repêchage, on disait du jeune moscovite qu'il était la carte cachée de la foire des jeunes talents (sic!). Choisi 109ieme, il pourrait bien se développer comme l'une des figures importantes de la LNH. Seul le temps le dira, pendant ce temps Avtsyn sous les feux des journalistes montréalais répond aux questions dans un anglais assez décent.

Avec l'afflux de jeunes joueurs, l'immense vestiaire des Canadiens est soudainement devenu trop étroit pour les accueillir tous convenablement. Ainsi, certaines recrues n'ont reçu qu'un cintre en guise de place dans le vestiaire. Après une de nos conversations, Avtsyn a pris l'effigie à son nom pour la coller à l'endroit d'un des réguliers chez le canadien: ma place sera bientôt ici.

"Il faut apprendre deux langues"

- Ici, les méthodes d'entraînement sont différentes, me confie Avtsyn. En Russie, elle sont bonnes aussi, mais ici on accorde plus de place aux techniques de patinage et pour le jeu à un contre un. On travaille beaucoup avec la rondelle, le ballon, on lance beaucoup.

L'organisation du camp est excellente. Tout est pensé au jusqu’au moindre détail, du shampoing dans la douchhe avec la crème à raser au le gel pour les cheveux. On m'a donné un uniforme du Canadien, c'est super.

- Etes-vous content d'avoir été repêché spécifiquement par le Canadien ?

- Oui, je suis très heureux. En fait, je n'étais pas très surpris d'avoir été repêché par Montréal. Leurs dépisteurs m'ont suivi en Russie ; plus tard Trevor Timmins est venu me voir jouer à Moscou.

Je me suis déjà fait des amis russes ici, mais je ne me suis pas installé chez eux, mais à l'hôtel.

- As-tu eu assez de temps libre pour visiter la ville?

- Le soir oui, seulement le soir. On nous a montré un vidéo sur comment les joueurs de la LNH vivent ici, ce que l'on peut faire (et ne pas faire). C'est votre vie, vous savez quoi en faire, on est seulement là pour vous aider.

Notre entraînement se terminait vers 8h00 le soir et à 23h00 c'était le couvre feu. On peut se promener près de l'hôtel, même faire un petit saut au centre ville. J'ai eu le temps d'apprivoiser la ville un peu. C'est bien ici. Je suis même allé au festival de Jazz, même si c'est pas mon genre de musique préféré, c'était intéressent.

- Tu sais que l'alignement de l'équipe change radicalement?

- Je sais seulement que Kovalev est parti à Ottawa. Mon opinion? Alex est un bon joueur mais c'était son choix. Je sais que les Canadiens lui ont offert un contrat, mais il a décidé d'y penser. Puis l'équipe a retiré son offre. C'est ce que l'on m'a dit.

- Sentez-vous la pression médiatique de Montréal, chacun de vos pas est suivi par la télé.

- Ah bon? Je croyais que c'était comme ça partout au Canada. Je m'habitue tranquillement d'être un otage, ce ne sera pas un problème pour moi.

- Comment entrevoyez vous votre carrière?

- Je suis sous contrat avec le Dynamo, l'année prochaine je jouerai en Russie.

- Dans la MHL (nouvelle ligue junior russe)?

- Ou dans la KHL, je serais probablement entre les deux. Mais dans un an je voudrais revenir à Montréal. Je voudrais sécuriser un poste à Hamilton puis je travaillerai pour monter à Montréal.

- Ca ne vous dérange pas que ce soit un club bilingue?

- Il va falloir étudier non seulement l'anglais, mais le francais aussi. Ca va me servir dans la vie. Je parle un peu l'anglais, je l'ai appris à l'école, mais je ne vais pas souvent à mes cours, le hockey prend tout mon temps. Il faut que j'y travaille.

"On te demande déjà des autographes"

- Lors du repêchage vous avez dit que votre style ressemblait à celui d'Ovechkin. Est-ce vraiment le cas?

- Partiellement, oui. J'essaie comme lui de lancer beaucoup et de jouer un style physique. Même nos noms de familles se ressemblent un peu, sourit Avtsyn. Je ne suis pas encore aussi puissant qu'Ovechkin, j'ai encore beaucoup à améliorer.

- Tout de suite après le repêchage, on a commencé à prendre ton autographe!

- J'étais vraiment surpris. En Russie, il aurait fallu que joue peut-être encore 5 ans avant que quelqu'un me demande une signature. Ici, personne ne me connaît et déjà on me demande des autographes, des photos... C'est vraiment agréable, on voit tout de suite que Montréal est une ville de hockey.

- Et sur la rue, est-ce qu'on vous reconnaît?

- Non. Mais la journée du draft, la réceptionniste à l'hôtel m'a dit " je sais que tu vas revenir ici dans un an"! J'ai l'impression qu'ici absolument tout le monde suit le hockey.

- Qu'est-ce qu'il faut que tu améliores? Sur quels aspects le club a mis l'accent?

- En premier lieu la vitesse. Non seulement le vitesse sur la glace, mais surtout la vitesse de réaction. Les batailles dans les coins, sortir plus rapidement avec la rondelle. Beaucoup de petites choses, encore énormément de travail en vue. Je me rappelle de tous les exercices que j'ai fait ici, quand je rentrerai en Russie je vais tous les appliquer.

- Avec la venue de la nouvelle MHL crois tu que les jeunes russes auront plus de visibilité?

- Je crois que oui. De ce que je sais, la MHL sera très médiatisée comme la KHL. Certainement plus intéressant que lorsque je jouais pour le Dynamo-2.

"À propos"

Patrick Roy voulait voir Avtsyn en action et planifiait même de passer à Montréal pour le faire. Rappelons qu'un autre Alexandre (Radulov) a joué pour son équipe, Patrick l'a tellement aimé qu'il considère encore aujourd'hui presque comme un de ses fils.

"Citations"

Trevor Timmins: " On ne pouvait laisser passer la chance de repêcher Avtsyn. Il joue déjà un style nord américain, il ne craint pas le jeu physique et possède un excellent lancer. Un attaquant comme lui, ce n'est pas facile à trouver. Oui, il y avait un risque que le jeune ne vienne pas en Amérique, le facteur russe comme on l'appelle, mais on a décidé de ne pas y prêter attention.

On sait qu'Avtsyn va passer la prochaine saison en Russie, mais il y a une bonne chance que l'année suivante il joue pour Patrick Roy. Lorsqu'on préparait le repêchage, nous avons parlé de Avtsyn à Roy, et celui ci n'a pas douté de le repêcher à son tour. "
http://www.sovsport.ru/gazeta/article-item/338202

Slick Nick is offline   Reply With Quote
Old
07-14-2009, 11:22 PM
Quarantesix
#Galchenyuk

Quarantesix's Avatar

this kid have a great attitude. he want to be in Hamilton next year.

he want to learn french

Quarantesix is offline   Reply With Quote
Old
07-14-2009, 11:22 PM
FlyingKostitsyn
Registered User

FlyingKostitsyn's Avatar

Country: Australia
vCash: 827
I have a feeling Avtsyn is a sure bet to be a Canadiens one day, and a good one!

FlyingKostitsyn is offline   Reply With Quote
Old
07-14-2009, 11:25 PM
jiboy
Patience

jiboy's Avatar

Country: Canada
vCash: 50
really like what I'm reading here

jiboy is offline   Reply With Quote
Old
07-14-2009, 11:33 PM
clarke19
Registered User

clarke19's Avatar

Loose translation anyone?

clarke19 is offline   Reply With Quote
Old
07-14-2009, 11:37 PM
viasyncro
Registered User

viasyncro's Avatar

A couple sentences I enjoyed:

"On nous a montré un vidéo sur comment les joueurs de la LNH vivent ici, ce que l'on peut faire (et ne pas faire). C'est votre vie, vous savez quoi en faire, on est seulement là pour vous aider."

“They showed us a video on how NHL players live here, what we can do (and what we can't do). It's your life, you know what to do with it, we are only here to help you"

"Dans un an je voudrais revenir à Montréal. Je voudrais sécuriser un poste à Hamilton puis je travaillerai pour monter à Montréal"

“After next year, I would like to return to Montreal. I would like to earn a spot in Hamilton, then work my way up to Montreal”

viasyncro is offline   Reply With Quote
Old
07-15-2009, 12:02 AM
Redux91
I do Three bullets.

Redux91's Avatar

Send a message via AIM to Redux91 Send a message via MSN to Redux91
Totaly agreed , i love what im reading, id translate but..its a little long.. but the only thing i would of wanted to translate is that he does want to play in hamilton after next year, which is such a great sign

he has such a great attitude

he said it would of taken 5 years in russia for people to ask his autograph, his been drafted for less then a month and people are already asking for his autograph in montreal, hes getting a big kick out of that

Redux91 is offline   Reply With Quote
Old
07-15-2009, 12:12 AM
Natedawg
Lars Eller

Natedawg's Avatar

What a steal. Finally a russian that WANTS to come to NA.

Sounds like a great kid.

Natedawg is offline   Reply With Quote
Old
07-15-2009, 12:15 AM
Slick Nick
Registered User

Slick Nick's Avatar

Valentenko had better lyrics last year.

Old
07-15-2009, 12:18 AM
Form and Substance
Registered User

Form and Substance's Avatar

Well Valentenko said pretty much the same things and we'll likely never see him again. Not that I fault Valentenko for wanting to play for 10x more money at HOME near his FAMILY. Fans take it way too personally when a player decides to stay home, it's their lives not yours. That being said I like what I hear from Avtsyn and I hope he develops into a fine young player for our organization.

Form and Substance is offline   Reply With Quote
Old
07-15-2009, 12:20 AM
Toro
Registered User

Toro's Avatar

Quote:
Originally Posted by Form and Substance View Post
Well Valentenko showed pretty much the same type of attitude and we'll likely never see him again. Not that I fault Valentenko and he did have family matters to attend to (I often feel fans get WAY too personal and overemotional about players leaving for their OWN countries)...that being said I like what I hear and I hope Avtyin develops into a fine young player for our organization.
nope,

he got traded to the Rangers so we won't

I am liking everything i am seeing and reading about this kid.

hope he truly does what he says.

Toro is offline   Reply With Quote
Old
07-15-2009, 12:24 AM
Form and Substance
Registered User

Form and Substance's Avatar

Quote:
Originally Posted by Toro View Post
nope,

he got traded to the Rangers so we won't

I am liking everything i am seeing and reading about this kid.

hope he truly does what he says.
LOL, I totally forgot about the trade. Well anyway, this proves my point that nothing is in the bag. But I AM optimistic about Avtsyn. I think fans shouldn't hate on the guy if he did end up staying. He's a 4th rounder after all, a gamble.

Form and Substance is offline   Reply With Quote
Old
07-15-2009, 12:35 AM
Redux91
I do Three bullets.

Redux91's Avatar

Valentenko tried to talk positivly while he was here, but he didnt talk like THIS

Old
07-15-2009, 12:42 AM
Analyzer*
Registered User

Better translation below, post 16.

Tu sais que l'alignement de l'équipe change radicalement?

You know that the alignment of the team changed radically ?

- Je sais seulement que Kovalev est parti à Ottawa. Mon opinion? Alex est un bon joueur mais c'était son choix. Je sais que les Canadiens lui ont offert un contrat, mais il a décidé d'y penser. Puis l'équipe a retiré son offre. C'est ce que l'on m'a dit.

I only know that Kovy is gone to Ottawa. My opinion, Alex is a good player, but that was his choice. I know that the candiens had offered him a contract, but he had decide from there to think (sorry, not sure how do translate that, I'm English too, just don't know it) The team rejected his offer ? Don't know how to translate C'est ce que l'on m'a dit

- Sentez-vous la pression médiatique de Montréal, chacun de vos pas est suivi par la télé.

Do you feel the pressure of the media of Montréal, each of isn't followed by the tv ? (probably wrong)

- Ah bon? Je croyais que c'était comme ça partout au Canada. Je m'habitue tranquillement d'être un otage, ce ne sera pas un problème pour moi.

Ah yes ? I believe that this was like that all over Canada. I usually calm myself from being a...hostage (?) this will not be a problem for me.

- Comment entrevoyez vous votre carrière?

How do you see your career ?

- Je suis sous contrat avec le Dynamo, l'année prochaine je jouerai en Russie.

I am under contract with Dynamo, for next year I will play in Russia.

- Dans la MHL (nouvelle ligue junior russe)?

In the MHL ? (New junior russian league)

- Ou dans la KHL, je serais probablement entre les deux. Mais dans un an je voudrais revenir à Montréal. Je voudrais sécuriser un poste à Hamilton puis je travaillerai pour monter à Montréal.

Or, in the KHL i will probalby be between the two. But in a year I would to come to Montréal. I would like to secure a spot in Hamilton also I would like to work in order to go up to Montréal

- Ca ne vous dérange pas que ce soit un club bilingue?

It doesn't bother you that the club is bilingual ? (I may be way off, as I just guessed)

- Il va falloir étudier non seulement l'anglais, mais le francais aussi. Ca va me servir dans la vie. Je parle un peu l'anglais, je l'ai appris à l'école, mais je ne vais pas souvent à mes cours, le hockey prend tout mon temps. Il faut que j'y travaille.

I must study not only English, but French as well. That,s going to be my service in life ? (probably wrong, not really sure.) I speak a litte english. I had learned it at school, but I don't often go to my classes, hockey takes all my time. Il faut que j'y travaille ( I don't know)

"On te demande déjà des autographes"
We had already demanded autograps of you

- Lors du repêchage vous avez dit que votre style ressemblait à celui d'Ovechkin. Est-ce vraiment le cas?

Since the the draft, you have said that your style resembles Ovechkins. Is that the case ?

- Partiellement, oui. J'essaie comme lui de lancer beaucoup et de jouer un style physique. Même nos noms de familles se ressemblent un peu, sourit Avtsyn. Je ne suis pas encore aussi puissant qu'Ovechkin, j'ai encore beaucoup à améliorer.

Partially yes (?) I try like him of shooting a lot and I play a phyiscal style. Same, our family names resemble a little. (Sourit)

- Tout de suite après le repêchage, on a commencé à prendre ton autographe!

Right away after the draft, we had startred to take your autograph

- J'étais vraiment surpris. En Russie, il aurait fallu que joue peut-être encore 5 ans avant que quelqu'un me demande une signature. Ici, personne ne me connaît et déjà on me demande des autographes, des photos... C'est vraiment agréable, on voit tout de suite que Montréal est une ville de hockey.

I was really surprised. In Russia, he had had to play maybe 5 years before someone would ask me for a autograph. Here, people don't know me and already demand my autograph of pictures. Thsi is really pleasant. we see right away that Montr.al is a city of hockey.

- Et sur la rue, est-ce qu'on vous reconnaît?

And on the street, do we recognize you ? (?) We = fans I think...

- Non. Mais la journée du draft, la réceptionniste à l'hôtel m'a dit " je sais que tu vas revenir ici dans un an"! J'ai l'impression qu'ici absolument tout le monde suit le hockey.

No, but the day of the draft, the receptionist at the hotel had said to me, "I know that you're going to come here in a year!" I have the impression that here absolutely all the world suit le hockey (Not sure how to translate suit in this sense)

- Qu'est-ce qu'il faut que tu améliores? Sur quels aspects le club a mis l'accent?

What must you improve ? On which aspects the team had put the stres on ?

- En premier lieu la vitesse. Non seulement le vitesse sur la glace, mais surtout la vitesse de réaction. Les batailles dans les coins, sortir plus rapidement avec la rondelle. Beaucoup de petites choses, encore énormément de travail en vue. Je me rappelle de tous les exercices que j'ai fait ici, quand je rentrerai en Russie je vais tous les appliquer.

First, the speed. Not only the speed on the ice, but above all the reaction speed. The battles in the corners, to leave more rapid with the puck. A lot of small things, again enormously of work en view (possibly view of the public eye, like good mannerisms) I remember all the exercises that I had done here, when I will return to Russia, I'm going to apply them.

- Avec la venue de la nouvelle MHL crois tu que les jeunes russes auront plus de visibilité?

With the venue of the new MHL, do you believe that the young russians will have more visibility ?

- Je crois que oui. De ce que je sais, la MHL sera très médiatisée comme la KHL. Certainement plus intéressant que lorsque je jouais pour le Dynamo-2.

I believe that, yes. From this that I know, the MHL will be televised like the KHL. Certainly more interesting than qwhen I played for Dynamo-2

That's the questionaire, or all of it I believe.

Some parts I'm not sure how to translate, so I left them blank. If someone can help me, much appreciated !

Sorry for the bad English, I'm a little tired and just went word for word pretty much from my head. Sorry if some places are really badly translated. I figured I'd take a shot at this to keep my French in working order.

Better translation below, post 16.

Last edited by Analyzer*: 07-15-2009 at 12:56 AM.
Analyzer* is offline   Reply With Quote
Old
07-15-2009, 12:54 AM
Redux91
I do Three bullets.

Redux91's Avatar

"I have the impression that here absolutely all the world suit le hockey (Not sure how to translate suit in this sense)"

hes saying here " i have the impression that ALL of montreal follows hockey"

"Ah yes ? I believe that this was like that all over Canada. I usually calm myself from being a...hostage (?) this will not be a problem for me."

he means here, that hes not afraid of the limelight/spotlight, hes used to it and its not going to be a problem for him, hes not afraid of having ALOT of people watching him

"I must study not only English, but French as well. That,s going to be my service in life ? (probably wrong, not really sure.) "

"im going to have to learn english and french, its going to serve me well later on in life" basicaly

Old
07-15-2009, 12:55 AM
jiboy
Patience

jiboy's Avatar

there you go! translated it as good as I can cuz its interesting!

"My place will soon be here"

Dev camp is used as an introduction to young hockey about the basics of hockey. Skating,puck handling,shoots and also pure theory. Last day is a scrimmage. It can be compared to a summer camp.

By its intensity, dev camp is actually harder then the real fall camp. Sessions starts at 9am and do not end before evening. Like Sourousov(russian commander) would say "hard when you practice, easy come war times". This is what young habs went through during development camp.

(...)

During the draft, it was said that the young moscovit was a hidden gem. Chosen at 109th rank by the Habs, he might develop as one of NHL important figures. (ok that one is way overblown but thats what the article says!)

Only time will tell, meanwhile Avtsyn is answering MTL medias in a decent english.

After one of our conversation, Avstsyn stick his name in the locker room where regular player usually do.

-"Soon my place will be here"

-"You have to speak 2 languages here"

"Here the training methods are different"

"In russia we put more emphasis on skating , puck handling, one on one situation"

"We work a lot with the puck.

"Organisation of the camp is very good, they did not forget any details..they even gave me a habs uniform!"

Are you happy to be drafted by the Canadiens?
-Yes,very happy.In fact, I wasnt surprised to be draft by Montreal. Timmins went in Moscou to see me play. I already have russian friend in here.

Did you have some free time to visit the city?
-Yes, only in the evening. They showed us a video about the life style of hockey player in here.Its your life, you know what you got to do.

-Training never ended before 8pm, and deadline (couvrefeu) was at 11pm. I even went to the Jazz Festival even tho Its not my kind of music (he prolly prefer nickelback)

You know that the roster changed radically?

-I only know that Alex went to Ottawa.My opinion? Alex is a good player and it was his choice.I know the Habs offered him a contract,he chose to think about it and they retract.That's what was told to me.

Can you feel the Montreal media pressure? All of you guys are followed on TV..
Oh really? I thought it was the same thing everywhere in canada

How do you see your upcoming career?
-Im under contract in Russia for next year. I'll play there next year.

In the MHL? (some new junior russia league)
-Might be the KHL or maybe inbetween.But in 1 year I wanna be back in Montreal. I wanna be a lock with the Bulldogs and work my way to the Habs. (wow)

Do you mind that the team is a bilingual team? (lol?)
-I will have to study english but french also.It will be usefull for all my life.I speak just a bit of english, I had some class but nowaday I miss school all the time. Hockey is my life.

At the draft you said you play a similar brand of hockey as Alex Ovechkin. Is that true?
-Partly, yes. I try to shoot a lot and to play physical. Even our last names are similar Obviously I am not as strong, I have a lot to improve

What did the team ask you to work on?
-First of all speed. Not only on ice speed, but reaction time. Battles in the corner,get out quicker with the puck. Lot of small things lots of work in perspective. I remember all the exercises, I will use them all in Russia

With the new MHL, do you think young russians will have more visibility?
-Yes. From what I know, MHL will receive a lot of media coverage just like the KHL. Will obviously be more interesting then playing in the Dynamo-2

SIDENOTES

Patrick Roy wanted to see Avtsyn in action and planned to go down to Montreal.Lets not forget that another russian (Alexander Radulov) played for him and Roy liked him so much that he consider him almost like a son.

"Quotes"

Trevor Timmins - "We could not miss the occasion. He already plays a NA brand of hockey, he doesn't fear physical contacts and he has a great shot. Forwards like him are not easy to find. There was indeed a risk he would never report to the team, that's the russian factor but we decided not to care about it."

"We know that next year he's entitled to play in Russia, but there's a good chance the next year he plays under Patrick Roy in Quebec. We talked to Roy about Avtsyn and he didnt hesistate to draft him"

Old
07-15-2009, 12:57 AM
Max Levine
Registered User

Max Levine's Avatar

Quote:
Originally Posted by clarke19 View Post
Loose translation anyone?
Are you happy to have been drafted by the Canadiens?

Yes, I am very happy. In fact, I was not very surprised to have been drafted by Montreal. Their scouts followed me in Russia; Trevor Timmins later came to see me play in Moscow.

I already made some Russian friends here but I did not stay with them, I stayed at the hotel.

Have you had enough free time to visit the city?

At night yes, only at night. We were shown a video on how the NHL players live here, what we can do (and cannot). It's your life, you know what to do, they are only here to help.

Our training ended around 8pm and there was a curfew at 11pm. You can stroll around the hotel and even go downtown for a while. I had time to acclimate to the city a bit. It's nice here. I even went to the jazz festival despite it not being my favorite kind of music, it was interesting.

You aware of the radical changes in the team lineup?

I only know that Kovalev had gone to Ottawa. My opinion? Alex is a good player but it was his choice. I know that the Canadiens have offered him a contract but that he chose to think about it. Then the team has withdrawn its offer. This is what I was told.

Do you feel pressure from the media in Montreal, every step being followed by the cameras.

Really? I thought it was like that everywhere in Canada. I slowly get used to being a hostage, it won't be a problem for me.

How do you see your career?

I am under contract with the Dynamo, next year I will play in Russia.

In the MHL (new Russian junior league)?

Or in the KHL, I would probably be playing in both leagues. But in a year I would like to return to Montreal.

It doesn't bother you that this team is bilingual?

It will be necessary to study not only English but french too. It will benefit me in life. I speak a little English. I learned at school but I don't go often to class. Hockey takes all of my time. I got to work on it.

During the draft, you said that your style resembled that of Ovechkin. Is this really the case?

Partially, yes. I try to shoot as much as he does and play a physical style. Even our last names sound alike, smiled Avtsyn. I am still not as powerful as Ovechkin. I still have a lot to improve.

Immediately after you were drafted, people wanted your autograph!

I was really surprised. In Russia, it would have taken maybe another 5 years before someone asks for my autograph. Here, nobody knows me and already I am asked for autographs, pictures... It's really nice, we see instantly that Montreal is a hockey town.

And on the street, do people recognize you?

No. But the day of the draft, the receptionist at the hotel said: "I know you"ll be back here next year!". I have the feeling that literally everyone follows hockey here.

What should you improve? What aspects of your game has the team focused on?

Speed first. Not only speed skating but also the importance of reacting quickly. The battles in the corner, coming out faster with the puck. Many little things, yet a lot of work in sight. I remember all the exercises I've done here which I will apply when I go back to Russia.

With the advent of the new MHL, do you think that Russian young sters will have more visibility?

I believe so. From what I know, the MHL will be as highly publicized as the KHL. Certainly more interesting than when I played for Dynamo-2.

"About"

Patrick Roy wanted to see Avtsyn in action and planned to go to Montreal to watch him. Let's not forget that another Alexandre (Radulov) has played for his team, Patrick loved him so much that he still almost considers him as one of his sons.

"Quotes"

Trevor Timmins: "We could not pass up the chance to pick Avtsyn. He's already playing a North American style. He is not afraid of physical play and has an excellent shot. A scorer like him is not easy to find. Yes, there was a risk that the kid would not come in America, the Russian factor as it is called, but we decided not to pay attention.

We know that Avtsyn will spend next season in Russia but there is a good chance that he plays for Patrick Roy next year. When preparing for the draft, we talked to Roy about Avtsyn and there was no doubt he was going to pick him too."

edit: lol, time it took me to translate, Analyzer, Redux and Jay had already done it.

Max Levine is offline   Reply With Quote
Old
07-15-2009, 12:58 AM
jiboy
Patience

jiboy's Avatar

damn it

Old
07-15-2009, 01:09 AM
Slick Nick
Registered User

Slick Nick's Avatar

Y'all screwed up my thing. Go to hell.

Old
07-15-2009, 01:11 AM
Analyzer*
Registered User

I'd suggest reading Jay's, or Max's. I did mine to keep French flowing through my mind. It's not even fully translated.

Analyzer* is offline   Reply With Quote
Old
07-15-2009, 02:14 AM
DaHabMan
Registered User

DaHabMan's Avatar

very nice to hear this, i'm feeling very optimistic about this kid...

DaHabMan is offline   Reply With Quote
Old
07-15-2009, 09:53 AM
GoldenForum
Registered User

GoldenForum's Avatar

My favourite part is that the hotel receptionist in Montreal even said to him "I know we'll see you next year" (something to that effect). Hotel receptionists working on recruiting the Russians for the Habs Indeed, "La Ville Est Hockey"

GoldenForum is offline   Reply With Quote
Old
07-15-2009, 10:16 AM
Kafka
Registered User

Country: Martinique
I don't know if he already uses a Kovalev style of saying what people want to hear, but still, I am under the impression that the kid has a brain. Great!

Kafka is offline   Reply With Quote
Old
07-15-2009, 10:23 AM
Athlétique_Canadien
Registered User

Athlétique_Canadien's Avatar

It'd be nice if there was a projection of what type of player he'll be or a comparison. I noticed that the interviewer compared Avtsyn to a lesser Ovechkin. But it'd be nice to get a projection of which exact player he'll be compared to. Too bad it's an inexact science. Maybe user "Montreal" will have some ideas.

Athlétique_Canadien is offline   Reply With Quote
Old
07-15-2009, 10:45 AM
Habs 4 Life
No Excuses

Habs 4 Life's Avatar

Country: Italy
vCash: 256
Wow really nice kid and has a head on his shoulders,really impressed by him saying he wants to come to north america next year and play in Hamilton,good job Timmins

Habs 4 Life is offline   Reply With Quote
Reply

Forum Jump

Bookmarks

Thread Tools

Posting Rules